10 שיעורים

חסה שאינה מרה למרור
פרק כח
מבוא א. עדיפות המרור ב. טעם של ירק הנקרא "מרור" ג. שיטת הרמב"ם: חמישה מינים מרים ד. שיטות הפוסקים: עדיפות החסה אף שאינה מרה
הרב יהודה זולדן | תשס"ח

מנהג אכילת אפיקומן בשיעור שני כזיתים לאחר החורבן
פרק לא
א. אכילת אפיקומן במקדש ב. אכילת מצת אפיקומן לאחר החורבן ג. אפיקומן כזכר למצה ולקרבן ד. שני כזיתים אפיקומן סיכום
הרב יהודה זולדן | תשס"ח

אכילת צלי בליל הפסח לאחר החורבן
פרק ל
א. במקדש ב. זכר למקדש ד. מנהג אכילת צלי בקהילות ישראל סיכום
הרב יהודה זולדן | תשס"ח

"זכר למקדש כהלל" כריכת פסח מצה ומרור
פרק כט
א. במקדש ב. זכר למקדש ג. אמירת "זכר למקדש כהלל" סיכום
הרב יהודה זולדן | תשס"ח

הגדה או קרבן בליל הסדר שאחר החורבן
פרק כז
מבוא א. חסרונו של רבן גמליאל בסדר בבני-ברק ב. רבן גמליאל מקריב קרבן פסח אחר החורבן ג. מרכז ההגדה – ביציאת מצרים ד. פה-סח או פסח לאחר החורבן? סיכום
הרב יהודה זולדן | תשס"ח

ביכורי שתי הלחם ולא ביכורי שבעת המינים
פרק לה
א. "ביכורים" במקרא ב. ביכורי שבעת המינים בשבועות ג. ביכורים ממחרת חג השבועות
הרב יהודה זולדן | אייר תשס"ח

חגיגות ביכורים לאחר החורבן
פרק לו
מבוא א. המפריש בזמן הזה ב. המקדיש ביכורים לבדק הבית ובזמן הזה – שיטת הרמב"ם ג. המפריש ביכורים בזמן הזה- חסיד שוטה ד. טקסי ביכורים בהתיישבות- התייחסות הראי"ה קוק
הרב יהודה זולדן | אייר תשס"ח

סיפור יציאת מצרים כ"הקהל" משפחתי
פרק כה
מבוא א. אפילו כולנו חכמים ב. לראות ולהיראות ג. פרשת "ארמי אובד אבי" ד. מתחיל בגנות ומסיים בשבח ה. לספר ולהודיע ו. מתחיל באבות או בשעבוד מצרים
הרב יהודה זולדן | כד אדר ב תשס"ח

השינויים בליל הסדר ושאלות "מה נשתנה"
פרק כד
א. מקורות ארץ-ישראליים: משנה, תוספתא ותלמוד ירושלמי ב. מהתלמוד הבבלי ג. שיטות הראשונים: השינויים בליל הסדר ושאלות "מה נשתנה" ד. שאלת הבנים – בגלות ובארץ ישראל סיכום
הרב יהודה זולדן | כד אדר ב תשס"ח
