yeshiva.org.il


תנ"ך חומש שמות משפטים פרשת משפטים א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת משפטים

א. לומר לך כל הדן דין אמת כאילו הקריב קרבן.
ב. לומר לך כל שאיננו מעביר על מידותיו דהיינו שהולך ע"פ הדין אפילו מזבח מוריד עליו דמעות.
ג. לומר לך כל המקריב קרבן סופו שישב בעדת דיינים.
ד. לומר לך שתשים סנהדרין אצל המקדש.

א. מדובר בעבד כנעני עבדו של עברי.
ב. מדובר בעבד עברי.
ג. מדובר בעבד כנעני ועברי.
ד. מדובר בעבד שבא מעברו השני של נהר הירדן, ובכל עבד מדובר.

א. 140 שנה כמנין "עלם".
ב. 170 שנה כמנין "לעלם".
ג. 50 שנה.
ד. 13 שנה שאחריהן נכנסים לעולם של מצוות.

א. חייב מיתה.
ב. חייב בתשלומים.
ג. חייב לגלות.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. מסמאים את עין המזיק שנאמר עין תחת עין.
ב. מניחים לו רטיה שחורה על עיניו למשך 10 שנים כדי שיקבל ענשו ויתכפר לו.נפש.
ג. אינו מתחייב בכלום שהכל מן השמיים.
ד. מתחייב בדמי עיניו.

א. אצבעות ידיים ורגליים, שתי כליות, חוטם וגיד האמה.
ב. אצבעות ידיים ורגליים, הראות, אוזן ימנית, הלב והכבד.
ג. אצבעות ידיים ורגליים, הלב, הכבד ושתי כליות.
ד. אצבעות ידיים ורגליים, שתי אזניים, חוטם וגיד האמה.

א. מכאן שאסורה בהנאה.
ב. שאפילו שחטו לאחר שנגמר דינו אסור באכילה.
ג. שלא נשאירו לכלבים אלא נקברנו.
ד. שלא נשאירו שיתאכל הבשר או ירקיב אלא צריך להשליכו לכלבים.

א. על גנב השור.
ב. על בלעם.
ג. על הגונב כלים.
ד. על גנב השה.

א. נוהגת בשור, שה וכלים.
ב. נוהגת בכל הבהמות.
ג. בשור ושה ןמיני עופות בלבד.
ד. בשור ושה בלבד.

א. כיוון שזרחה עליו השמש חייב עליו, שדרך הגנבים המסוכנים לבוא בלילה.
ב. אין חייב עליו ומ"ש וזרחה עליו השמש הוא כמשל, אם ברור לך שבא גנב להרגך, והם כל בני אדם חוץ מאב על בנו.
ג. תלוי, אם הגנב פרץ מהדלת היות וחצוף הוא רשאי להרגו, אבל אם מהחלון היות ודרך הגנבים כך הוא אינו רשאי להרגו.
ד. פטור כמו שנאמר שעצמו של יום מכפר.

א. בשומר שכר וחייב בגניבה (ובאבידה).
ב. בשואל וחייב בגניבה (ובאבידה).
ג. בשומר חינם ופטור בגניבה (ובאבידה).
ד. בשוכר וחייב בגניבה ואבידה.

א. אינו חייב באונסין.
ב. רש"י מביא מחלוקת בענין.
ג. חייב באונסין.
ד. חייב באונס הדומה לאבידה.

א. סופו שתטרף דעתו עליו.
ב. סופו שישתכח תלמודו.
ג. סופו שיכהה מאור עיניו.
ד. כל התשובות נכונות.

א. בטז' בניסן, והיו מתירים מנחות הבאות מתבואה חדשה וכן ביכורים.
ב. כתשובה א' אלא ששתי הלחם היו נקרבים בלג' בעומר.
ג. כתשובה א' אלא ששתי הלחם היו נקרבים בעצרת (שבועות).
ד. בעצרת, והיו מתירים קדשי קדשים וקדשים קלים.

א. את משה.
ב. את ההר.
ג. את ישראל וכיון שהיו בלב אחד קראם לשון יחיד.
ד. תשובות א' ב' נכונות