yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא ויקרא פרשת ויקרא א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת ויקרא

א. מעל הכפורת מהכרוב הימני.
ב. הקול היה יוצא מהלוחות מתחת הכפורת.
ג. מעל הכפורת מבין שני הכרובים.
ד. מבין בדי (מוטות) הארון.

א. על כריתות.
ב. על מיתה בידי שמיים.
ג. על חייבי מלקיות.
ד. על עשה ועל לאו הניתק לעשה שנעשו במזיד.

א. מבלילה ואילך מצות כהונה.
ב. מקמיצה ואילך מצות כהונה.
ג. הזר כשר בכל עבודות המנחה.
ד. אין לזר עסק בשום עבודה מעבודות המנחה.

א. שתי הלחם.
ב. ביכורים כפשוטו משבעת המינים.
ג. מנחת העומר.
ד. מנחת הכהן הגדול בעת חינוכו.

א. שחייב להביאו שלם בלא מום.
ב. שמטילים שלום בעולם (שעל ידם יורד שפע ברכה לעולם).
ג. שיש בהם שלום למזבח לכהנים ולבעלים (שכל אלו זוכים בשלמים).
ד. תשובות ב' ג' נכונות.

א. נאכל לכהנים ליום ולילה עד חצות.
ב. לאחר מתן הדמים והקטרת האימורים מוצא מחוץ לשלוש מחנות ונשרף כולו.
ג. כתשובה ב' אלא שנשרף במחנה.
ד. נאכל לכהן הגדול בלב

א. במזבח החיצון זריקת הדם בכלי בלבד ובפנימי באצבע.
ב. במזבח החיצון זריקת הדם באצבע בלבד ובפנימי בכלי.
ג. במזבח החיצון מתנה (זריקת דם) אחת כיפרה ובפנימי כל מתנה מעכבת.
ד. הפך תשובה ג'.

א. לשון ראיה כמו אשורנו, נשיא שראה שחטא דהיינו שם על ליבו.
ב. לשון אשרי, אשרי הדור שהנשיא שלו נותן לב להביא כפרה על שגגתו.
ג. כמו כאשר דהיינו אם נשיא יחטא.
ד. כמו כי שמתפרש בד' לשונות.

א. זכר בלבד.
ב. נקבה בלבד (ויש חטאת הבאה גם זכר).
ג. אנדרוגינוס בלבד
ד. טומטום בלבד

א. אדם שחטא ושמע קול שבועה צריך להביא קרבן, שהוא סימן רע לו.
ב. אדם שחטא בשבועה לחינם מביא קרבן.
ג. ראובן שהשביע לשמעון ולוי אם יודעים לו עדות שהוא צריך לה הרי מחויבים הם להעידו.
ד. אדם שחטא והשמיע קללה צריך להביא קרבן, שהרי קללה אפי' על תנאי היא מתקיימת.

א. דומה לאדם שמפרט מומיו תחילה ואח"כ שבחיו, שכך אמרו חז"ל שינהג אדם.
ב. דומה לאדם ירא שמיים שרוצה להסיר מעליו מיד את חטאו.
ג. לפרקליט שנכנס לרצות, ריצה הפרקליט (החטאת) נכנס דורון אחריו (העולה).
ד. דומה לעבד שבא למזוג כוס לרבו.

א. כיון שחטא כשהיה עני מביא עשירית האיפה.
ב. אינו מביא מאומה.
ג. יוסיף עליהם ויביא קרבן עשיר.
ד. מביא עשירית האיפה וגם כבשה.

א. מביא איל בשווי 5 סלעים וקרן וחומש.
ב. משלם קרן וחומש בלבד.
ג. משלם קרן בלבד ואיל בשווי 2 סלעים.
ד. מביא איל בשווי 2 סלעים ואת הקרן (בשווי הנאתו) בתוספת חומש.

א. אינו קובע לו מאומה כיון שלא כיון בצדקה זו.
ב. אע"פ כן קובע לו הקב"ה ברכה.
ג. מזמנים לו אותו עני ואם יתן לו צדקה יחשב אותו סלע שנפל גם כן כצדקה.
ד. אם אותו סלע אמור היה להנתן לצדקה יחשב לו לצדקה ואם לאו לא יחשב.

א. משלם קרן בלבד.
ב. מקריב אשם ודיו.
ג. משלם קרן שכפר בו ומקריב אשם.
ד. משלם הקרן שכפר בו עם תוספת חומש ומקריב אשם.