yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא צו פרשת צו א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת צו

א. המעיל.
ב. האבנט.
ג. הכתונת.
ד. המכנסיים.

א. "ולבש בגדים אחרים" אין לו לאדם לפשוט בגדיו אא"כ מזומנים לו לידו בגדים אחרים משום צניעות ודרך ארץ.
ב. אין לאדם לזרוק כלי שהוא משתמש בו אא"כ יש לו חילופין וכן בכל דבר.
ג. אין זה אלא כמין משל, אם בגדיך כעת פשוטים לעתיד לבוא "ולבש בגדים אחרים" יקרים מהם.
ד. בגדים שבשל בהם קדרה לרבו אל ימזוג בהם כוס לרבו.

א. פעם בשבוע.
ב. בכל יום.
ג. פעם בשנה בראש השנה.
ד. פעם בחודש בערב ראש חודש.

א. בהיכל.
ב. בעזרת כהנים.
ג. בחצר אוהל מועד.
ד. בירושלים בתוך החומה.

א. כהן גדול בלבד.
ב. כהן הדיוט ביום שנתחנך ובכל יום מחציתה בבקר ומחציתה בערב.
ג. כהן גדול וההדיוטות מקריבין עשירית האיפה ביום שהם מתחנכין לעבודה, וכ"ג ממשיך להקריבה בכל יום. (וכהן הדיוט מקריבה רק ביום חינוך בבת אחת, רמב"ם)
ד. בית דין מקריב בים שנחנך המזבח.

א. שאין עניות במקום עשירות כמו שמצינו בבגדי כהונה.
ב. כיוון שהוא מאוס דמי לחד פעמי..
ג. כיוון שהחטאת שנבלעה בחרס נעשתה נותר ואין אפשרות להגעיל כלי חרס, שאינו יוצא מידי דופנו.
ד. כיוון שחטא האדם נכנס בכלי צריך לשברו, לומר שנמחל לו עוונו.

א. טבול יום בלבד.
ב. טבול יום מחוסר כפורים ואונן.
ג. הכהן הגדול.
ד. הכהן הגדול וסגנו.

א. מנחת חינוך.
ב. לחם הפנים.
ג. מנחת העומר.
ד. מנחת חוטא ומנחת קנאות שאין בהם שמן.

א. לאחר הקרבת החטאת מקריב קרבן תודה על שנמחלו עוונותיו.
ב. כשעולה בשלושת הרגלים מקריב קרבן תודה לחובת היום.
ג. הודאה על נס שנעשה לו כיורדי הים, הולכי מדברות וכד'.
ד. כתשובה א' אלא שמוקרב רק לאחר קרבן אשם.

א. אין הבדל, שניהם לשני ימים ולילה אחד.
ב. שלמי תודה ליום ולילה, שלמי נדר ונדבה לשני ימים ולילה אחד.
ג. הפך תשובה ב'.
ד. שניהם ליום ולילה.

א. 8 מיני לחמים, 4 מצה ו-4 חמץ ומכל מין 7 חלות.
ב. 10 מיני לחמים, 5 מצה ו-5 חמץ ומכל מין 2 חלות.
ג. 4 מיני לחמים, 3 מצה ו-1 חמץ ומכל מין 10 חלות.
ד. 5 מיני לחמים, 3 מצה ו-2 חמץ ומכל מין 10 חלות.

א. חייב משום נבילה ולא משום חלב שאין איסור חל על איסור.
ב. חייב משום חלב ולא משום נבילה שאין איסור חל על איסור.
ג. חייב משום חלב ונבילה שאיסור חל על איסור.
ד. עובר רק על שני לאוים ואינו נענש כיון ששני האיסורים באים כאחד אינם יכולים לחול.

א. יד הבעלים והכהן היו זו בצד זו.
ב. יד שמאל של הכהן מתחת ויד ימינו ממעל.
ג. יד הבעלים היתה מתחת יד הכהן.
ד. יד הכהן היתה מתחת יד הבעלים.

א. שבעה ימים קודם הקמת המשכן.
ב. שבעה ימים לאחר הקמת המשכן.
ג. בעת הקמת המשכן.
ד. יומיים לפני הקמת המשכן.

א. בשמונת בגדי הכהן הגדול.
ב. בחלוק לבן.
ג. ככהן גדול אבל בלא האפוד.
ד. ככהן גדול אבל בלא החושן.