yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא מצורע פרשת מצורע א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת מצורע

א. שכתוב ביום טהרתו.
ב. מסברה, הוא דיבר לשון הרע בסתר לכן יפורסם ביום.
ג. כיון שצריך להזות עליו צריך שיראנו היטב ולכן טהרתו רק ביום.
ד. שכתוב וראה הכהן, מלמד שטהרתו ביום.

א. צפרים לשון צפירה ואזעקה, שצריך שידע שמצבו חמור.
ב. הוא פטפט לשון הרע לפיכך הוזקק לטהרתו צפרים המפטפטות תמיד.
ג. צפרים לשון צפיה שצריך לצפות ולדעת כיצד להגמל מלשון הרע.
ד. צפרים לאו דוקא אלא יכול להביא תורים או בני יונה או תרנגולים.

א. ישפיל עצמו מגאוותו כתולעת וכאזוב.
ב. מה תולעת אין קולה נשמע כך ישים המצורע מחסום לפיו.
ג. מה תולעת אדם מואס בה כך המצורע צריך שימאס בלשון הרע.
ד. מה תולעת מתחבאת בחורים ובנקיקים, כך המצורע טוב לו שלא ידבר עם בני אדם.

א. עם הצפור החיה בלבד.
ב. עם עץ ארז ושני תולעת ואזוב בלבד.
ג. עץ ארז ושני תולעת ואזוב והצפור החיה.
ד. באזוב בלבד.

א. לשלמים.
ב. לאשם.
ג. לעולה.
ד. לחטאת.

א. המצורע עומד בשער ניקנור ואינו יכול להכנס לעזרה שהוא מחוסר כיפורים (עדיין לא הביא קרבנותיו).
ב. המצורע עומד בשער האשפות ואינו יכול להכנס לעזרה שהוא מחוסר כיפורים (עדיין לא הביא קרבנותיו).
ג. המצורע עומד בשער קיפונוס ואינו יכול להכנס לעזרה שהוא מחוסר כיפורים (עדיין לא הביא קרבנותיו).
ד. המצורע עומד בשער המים ואינו יכול להכנס לעזרה שהוא מחוסר כיפורים (עדיין לא הביא קרבנותיו).

א. היות וצריך העמדה לפני ה' אינו כשאר אשם.
ב. שהייתי דן, מה מצורע משולח מחוץ למחנה אף קרבנו לא ישחט במקומו לכן פרש...
ג. שהוקשו כל קרבנות המצורע ולכן הייתי חושב שאפשר לשחטו בכל מקום בעזרה כשלמים.
ד. מח' אם א' או ג'.

א. שע"י כך יחזור בתשובה ויזכה לעולם הבא.
ב. "ונתתי" המלך בעצמו, סימן שאותו אדם חשוב הוא.
ג. שלא קבל את הנגע בבשרו אלא בבתי אבנים.
ד. שע"י כך יתוץ הבית וימצא אוצרות שהטמינו אמוריים.

א. על כל הכלים, וחסה התורה שלא יתיגעו להטבילם.
ב. על כלי חרס שאין להם טהרה במקוה.
ג. על כלי זהב שלא יתנו בהם זרים עיניהם כשילך להטבילם.
ד. על החוטא שלא יראוהו אנשים שהולך להטביל כליו ויבינו שביתו נצטרע.

א. אין נתיצה אלא בנגע שפשה וחזר ופשה.
ב. אין נתיצה אלא בסוף שבוע רביעי בלבד ואין החוזר צריך פשיון.
ג. אין נתיצה אלא בנגע החוזר אחר חליצה וקצוי וטיחה ואין החוזר צריך פשיון.
ד. כתשובה ב' אלא שצריך לומר שבוע שלישי במקום רביעי.

א. אין טעון כבוס בגדים שכתוב יטמא הוא ולא בגדיו.
ב. טעון כבוס בגדים.
ג. רק בגדים הסמוכים לבשרו טעונים כבוס.
ד. אין טעון כבוס בגדים שכתוב יטמא עד הערב משמע אפילו שהה כל היום כולו.

א. משכב חמור ממגע.
ב. מגע חמור ממשכב.
ג. שניהם שווים.
ד. מגע יד חמור ממשכב אבל לא מגע גוף.

א. במגע בלבד.
ב. במשא בלבד.
ג. לא במגע ולא במשא.
ד. במגע ובמשא.

א. אין מרכב מטמא במשא.
ב. הוא נטמא בלבד.
ג. מטמא בגדים שעליו בלבד.
ד. נטמא ומטמא בגדים שעליו.

א. לא נטמא כלי החרס.
ב. ספק אם נטמא ויטבילו בלא ברכה.
ג. כלי החרס נטמא.
ד. נטמא אך טומאתו קלה שניתן להטבילו במקוה.