yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא אחרי מות פרשת אחרי מות א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת אחרי מות

א. מכאן שהדיבור יוצא מבין הכרובים.
ב. לא יבוא אהרון כי אם בענן הקטורת ביוה"כ.
ג. מכאן לבעל הבית שיודיע לבני ביתו על כניסתו.
ד. שכשהיה ה' מתגלה לאהרן על הכפורת היה כל הבית מתמלא ענן.

א. נכנס בשמונה בגדים שהרי אם חסר אחד חייב מיתה.
ב. נכנס עם כתנת, מכנסיים ומצנפת בלבד כדי שלא יתגאה בקדש הקדשים.
ג. נכנס עם 4 בגדים ככהן הדיוט וכולם של שש ששאר בגדים יש בהם זהב ואין קטגור נעשה סנגור.
ד. נכנס בלי הציץ והחושן שיש בהם זהב הרבה מהסיבה שאין קטגור נעשה סנגור.

א. פר בן בקר ושני שעירים לחטאת ואיל לעולה.
ב. פר בן בקר ושני שעירים לחטאת ושלושה כבשים בני שנה .
ג. שני פרים בני בקר ושני שעירים לחטאת ואיל לעולה.
ד. פר בן בקר ושני שעירים לחטאת ושני אילים לעולה.

א. טעון טבילה 4 פעמים.
ב. טעון שני קדושי ידיים ורגליים מן הכיור.
ג. טעון טבילה ושני קדושי ידיים ורגליים מן הכיור.
ד. טעון נטילת ידיים ודיו.

א. הר עז וקשה, צוק גבוה.
ב. אבדון.
ג. הקטב הצפוני.
ד. בבל.

א. שהטעם בתיבה דקה הוא אתנח שצורתו כמכתשת לומר שצריכה כתישה שנית.
ב. שהתיבה דקה מיותרת שכל קטורת דקה היא אלא שצריכה כתישה שנית.
ג. שכל מעשה יום הכיפורים צריך דקדוק רב ולכן...
ד. כיון שישנם ששני דגשים בד' ובק' ללמדך שצריכה כתישה פעמיים.

א. מדם הפר והשעיר מעורבים יחד, 7 פעמים על גגו.
ב. מדם הפר בלבד מזה 7 פעמים על כל קרן.
ג. מדם הפר והשעיר מעורבים יחד על קרנות המזבח ו-7 הפעמים מזה על גגו.
ד. מזה מדם השעיר בלבד על קרנות המזבח ו-7 על גגו.

א. בגדי לבן.
ב. בגדי זהב.
ג. חלקו בבגדי בד וחלקו בבגדי זהב.
ד. רצה בבגדי זהב, רצה בבגדי לבן.

א. מכבסם ומשתמש בהם לשנה הבאה.
ב. אם לא התלכלכו הרבה משתמש בהם כמות שהם.
ג. גונז את הבגדים עד לשנה הבאה ומשתמש בהם.
ד. צריך לגונזם ואין להשתמש בהם לשנה הבאה.

א. נמשחו בשמן המשחה שעשה יאשיהו.
ב. כהנים אלו היו מחוסרי חשן.
ג. לא נמשחו בשמן המשחה אלא נתחנכו בלבישת הבגדים.
ד. לא היה בבגדיהם את המעיל.

א. נחשב לו למצוה שלא הטריח את הכהנים.
ב. נחשב לו כמו ששפך דם האדם, שמתחייב בנפשו.
ג. נחשב לו כמו ששתה דם.
ד. נחשב לו כמו ששפך דם בתוך באר מים ועכר מימיה.

א. ימה אל הר שעיר (הושע).
ב. ויך את בני שעיר (דה"ב).
ג. משה דומה אלי קרא משעיר (ישעיה).
ד. ושעירים ירקדו שם (ישעיה).

א. במוחו של אדם.
ב. בליבו.
ג. בדמו.
ד. בכליותיו.

א. אם יש לו הרבה עפר חייב לכסות.
ב. דם בהמה אין מכסים שכתוב "חיה או עוף".
ג. צריך לכסות ובדיעבד אם לא כיסה יצא.
ד. מדרבנן יש לכסות גזרה שמא לא יכסה בחיה או עוף.

א. במגע.
ב. במשא.
ג. במגע ומשא.
ד. בשעה שנבלעת בבית הבליעה.