yeshiva.org.il


גמרא סנהדרין מבחן דפים צח-קיג

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא, רש"י ותוספות, על מסכת סנהדרין, דפים צח-קיג

שאלות בקיאות גמרא ורש"י
א. י"א יוחנן, י"א שילה, י"א יהושע, וי"א מנחם.
ב. י"א משה, וי"א יהושע, וי"א אליהו, וי"א ינון.
ג. י"א שילה, וי"א ינון, וי"א חנינה, וי"א מנחם בן חזקיה, וי"א חיוורא דבי רבי.
ד. י"א חזקיה, וי"א מנחם, וי"א דוד מלך ישראל, וי"א אליהו הנביא.

א. מזלזל בחולו של מועד.
ב. עושה מלאכה ביו"ט.
ג. אינו שמח בחג.
ד. אינו עולה לרגל בחג.

א. מומר.
ב. גם אפיקורוס וגם מגלה פנים בתורה.
ג. אפיקורוס ולא מגלה פנים בתורה.
ד. מגלה פנים בתורה ולא אפיקורוס.

א. שגובה בנ"א לעתיד יהיו עשרים אמה.
ב. שגובה בנ"א לעתיד יהיו מאתים אמה וי"א מאה אמה.
ג. ששערי בית המקדש דלעתיד יהיו גבוהים חמישים אמה.
ד. שילכו בנ"י לעתיד בקומה זקופה.

א. מותר רק באדם בריא אבל בחולה לא.
ב. אם הכין את השמן מערב שבת.
ג. בחולה שיש בו סכנה.
ד. ע"י שינוי כגון סך ואח"כ ממשמש, א"נ סך וממשמש בבת אחת.

א. מפני שהוכיח את שלמה.
ב. מפני שגמל חסד עם עניי ישראל.
ג. מפני שגרם להם לישראל לעלות לרגל.
ד. מפני שהי' מזרע דוד מלך ישראל.

א. שלמה.
ב. דוד.
ג. ירבעם.
ד. חזקיהו.

א. על אמצעו, היכא שהוא רך ויפה לאכילה.
ב. מהיכא דקרמו פניה, מלמעלה או משוליו, א"נ ממקום שמקדים להאפות, א"נ ממקום שאפוי יפה.
ג. ממקום שהפת עב ולא במקום שהוא דק ויבש.
ד. על חלק שהוא שלם ולא על הפרוסה.

א. כסף וזהב שבהם עשו את העגל.
ב. ארונו של יוסף.
ג. ביזת הים.
ד. השם שבו העלו ארונו של יוסף מהנילוס, א"נ פסל שנקרא פסלו של מיכה.

א. הושלך אל הים.
ב. חיה אכלתו.
ג. נקבר כמה פעמים ונתגלה ולבסף נשרף.
ד. הושלך אל האשפה כדומן על פני השדה.

א. שלמה.
ב. רחבעם.
ג. חזקיהו.
ד. ירבעם.

א. מה טובו אהליך יעקב, שלא יפסקו בתי כנסיות ובתי מדרשות מישראל לעולם.
ב. כגנות עלי נהר, שלא יהיו להם זיתים וכרמים.
ג. וזרעו על מים רבים, שלא תהא מלכותן שולטת באומות.
ד. וירם מאגג מלכו, שלא תהא עזה מלכותן.

א. שבעים וחמשה.
ב. מאה שלושים ושלושה.
ג. י"א חמישים וי"א מאה ועשרים.
ד. י"א בן שלושים ושלושה, וי"א יותר ממאתיים ועשר שנים.

א. שמונה שנים.
ב. שבע חודשים וששה חודשים, ולא מנו אותן ששה חודשים שבהם הי' מצורע.
ג. שש שנים וששה חודשים, ולא מנו אותן ששה חודשים שבהם הי' מצורע.
ד. שלושים ושלוש שנים.

א. מוטב יהיו מזונותי מרורים כזית ומסורים בידך ולא מסורים בידי בשר ודם.
ב. שדיני "טריפות" נצטוו בהן נח.
ג. מכאן שדירתן של עופות טהורין עם הצדיקים.
ד. מכאן שרק עופות שראויין לקרבן הוכנסו לתיבה ולא טריפות ומחוסרי אבר.

א. שליש נבלע בקרקע, שליש קיים, ושליש עליון נשרף.
ב. נהרס כליל עד היסוד.
ג. כולו קיים אך אין יודעין איפה הוא.
ד. חציו נשרף וחציו נהרס.

א. אחת לקחו ישראל בצאתם ממצרים, אחת נשאר במצרים, ואחת נתגלתה לשלמה המלך.
ב. אחת גנוזה לצדיקים לעתיד לבא, אחת לקחה רבינו הקדוש, ואחת לקחוה ישראל בביזת הים.
ג. אחת נתגלתה לקרח, אחת לאנטינינוס, ואחת גנוזה לצדיקים לעתיד לבוא.
ד. אחת לקרח, אחת ליהושע, ואחת לדוד מלך ישראל.

א. י"א משעה שנולד, וי"א משהתחיל ללמוד תורה, וי"א משעה שקרא ק"ש, וי"א משעה שהתחיל להתפלל.
ב. י"א משעה שנולד, וי"א משעה שסיפר, וי"א משעה שנזרע, וי"א משעה שנימול, וי"א משענה אמן.
ג. י"א משעת הריון, וי"א מגיל 30 יום, וי"א מגיל שלוש שנים, וי"א מגיל חמש.
ד. י"א משעה שסיפר וי"א משעה שלבש ציצית, וי"א משנתן צדקה, וי"א משלמד תורה.

א. איבעיא דלא איפשטא.
ב. בהודחו מאליהם דינם כעיר הנדחת, בנשים וקטנים, תיקו.
ג. בהודחו מאליהם, איבעיא דלא איפשטא, בנשים וקטנים דינם כיחידים.
ד. בהודחו מאליהם דינם כיחידים, בנשים וקטנים כעיר הנדחת.

א. י"ב חודש.
ב. חודשיים.
ג. אם דעתם להמשיך, י"ב חודש, אם דעתו להשאר שלושים יום.
ד. שלושים יום.

א. נשרף.
ב. יירקב.
ג. תרומה ביד ישראל ירקבו, תרומה ביד כהן יישרף.
ד. תרומה ביד ישראל תנתן לכהן שבעיר אחרת, תרומה ביד כהן יירקב.

א. ביקור חולים.
ב. ניחום אבלים.
ג. הכנסת אורחים.
ד. לויית המת.