yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא בחוקותי פרשת בחוקותי ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת בחוקותי

א. אלו עצי הזית.
ב. אלו עצי התאנה.
ג. אלו אילני סרק.
ד. כל אילני מאכל.

א. איזו ברכה היא זו שהדיש מרובה מהבציר, לכן פרש...
ב. שאין זו ברכה אם יתעכב הדיש עד סמוך לבציר, לכן פרש...
ג. שרצה להבהיר שאין העיכוב נובע מעצלות, לכן פרש...
ד. שלא ברור מה הקשר בין הדיש שהוא בתבואה לבין הבציר שהוא בגפן, לכן פרש...

א. משמיע שלום מבשר טוב (ישעיה נב).
ב. ברית שלום ברית עולם (יחזקאל לז).
ג. וענוים ירשו ארץ והתענגו על רב שלום (תהילים לז)
ד. עושה שלום ובורא את הכל (רע) (ישעיה מה).

א. איש בחרב רעהו.
ב. מועטים ינצחו את המרובים.
ג. יצאו מדעתם ויאבדו עצמם למוות איש בחרבו שלו.
ד. כמשמעו, יפלו ותכנס איש חרבו בליבו.

א. אעשה אתכם מרובים.
ב. בקומה זקופה, והרביתי לשון התרברבות.
ג. בבינה.
ד. בדעת.

א. שמשכן ומקדש היינו הך, פעם נקרא משכן ופעם מקדש.
ב. שהרי המשכן כבר היה להם אלא ודאי מבטיחם על המקדש.
ג. שמשכן הוא ארעי וא"כ מה הברכה שיהיה משכן?
ד. כי כך פרשו חז"ל במדרש.

א. בביתו של כל אחד ואחד.
ב. בליבו של כל אחד ואחד.
ג. בגן עדן.
ד. בעת מלחמה.

א. מואס וקץ במצוות התורה.
ב. מואס באחרים העושים.
ג. מואס בחכמים.
ד. מואס בעצמו.

א. שונא חכמים.
ב. מואס באחרים העושים.
ג. שונא את התורה.
ד. שונא את הגמרא.

א. לא למד, לא עשה, שונא את החכמים, מואס באחרים העושים, מונע את האחרים, כופר במצוות, כופר בעיקר.
ב. לא למד, לא עשה, מואס באחרים העושים, שונא את החכמים, מונע את האחרים, כופר במצוות, כופר בעיקר.
ג. לא עשה, לא למד, מואס באחרים העושים, שונא את החכמים, מונע את האחרים, כופר במצוות, כופר בעיקר.
ד. כתשובה ג' אלא שיש להחליף את הסדר בין שונא את החכמים למונע את האחרים.

א. מראית פניו בקעים בקעים.
ב. מראית פניו ירוקה.
ג. מראית פניו זעופה.
ד. מראית פניו חלקה.

א. לשון המתנה שהבריות ממתינות מתי יוקל לחולה חוליו וכשמת נבהלים.
ב. מכה המתחלת מהמותן ומבהלת אותו.
ג. לשון מתנה שחושב שדבר טוב בא לו ונהפך לו לרעה ונבהל.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. הפירות יוצאים מתוקים וגדולים.
ב. כיון שהיא לחה הפירות נרקבים.
ג. הפירות יוצאים קטנים אבל ראויים לאכילה.
ד. לא מוציאה שום פרי.

א. שן בהמה, שן חיה, מארה במעיים, ושכלה, והכריתה, והמעיטה, ונשמו.
ב. שן בהמה, שן חיה, פת נפולה, ושכלה, והכריתה, והמעיטה, ונשמו.
ג. שן בהמה, שן חיה, חרב, מצור, והכריתה, והמעיטה, ונשמו.
ד. שן בהמה, שן חיה, חמת זוחלי עפר, ושכלה, והכריתה, והמעיטה, ונשמו.

א. 17.
ב. 12.
ג. 22.
ד. 33.

א. שכתוב בפרק כ"ו פסוק מ"ו - וְהַתוֹרֹת לשון רבים.
ב. מהפסוק "זיכרו תורת משה עבדי" אל תקרי תורת אלא תורֹת.
ג. "תורה ציוה לנו משה", תורה-זה בכתב, ציוה- בע"פ.
ד. טוב לי תורת פיך, טוב-בכתב, תורת פיך-בע"פ.

א. צריך לשלם שווי ידו.
ב. אינו צריך לשלם מאומה כיון שצריך להעריך בדבר שהנפש תלויה בו.
ג. צריך לשלם זהב במשקל היד.
ד. צריך לשלם נחושת במשקל היד ודיו.

א. הדין נותן-שלתלמיד חכם יתן הרבה יותר מעם הארץ וצריך שאלת חכם.
ב. משלם על כל אחד 50 שקלים שבערכים משלמים אך ורק לפי מספר השנים הקצובים בתורה.
ג. היות וסמך תלמיד חכם לעם הארץ אין בדבריו כלום.
ד. כיון שאמר שני בני אדם ניתנת לו הנחה של 20% ומשלם 80 שקלים.

א. מדובר בבעלת מום ולמדנו שבעלת מום בלבד נפדית.
ב. מדובר בבהמה טמאה ולמדנו מכאן שנפדית.
ג. מדובר בבהמת ע"ז ולמדנו שנפדית.
ד. מדובר בבהמה של נוכרי ולמדנו שנפדית.

א. תלוי לפי כמות הזרע שמוציאה שנאמר "לפי זרעו".
ב. אין זה תלוי אלא בגודל השדה לא שנא זבורית או עידית וגזרת הכתוב היא.
ג. תלוי במיקום השדה.
ד. תלוי בקרקע אם היא פוריה או לא.