yeshiva.org.il


תנ"ך חומש במדבר בהעלותך פרשת בהעלותך ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת בהעלותך

א. כיון שכך המנורה נראית יפה יותר.
ב. כדי שלא יאמרו לאורה הוא צריך.
ג. כדי שלא יסנוור את הכהנים.
ד. כדי להראות שיש אחדות בעם ישראל.

א. הוא הקנה האמצעי.
ב. הם הרגליים הקטנות שהשידה נמצאת עליהם.
ג. היא שידה חלולה הנמצאת על רגלי המנורה.
ד. הם הקנים היוצאים מגוף המנורה.

א. אחת לקהת, אחת לגרשון ואחת למררי.
ב. כנגד אברהם יצחק ויעקב.
ג. לרמוז ללוי שנולד השלישי.
ד. לרמוז למשה שנולד השלישי.

א. הבכורות קפצו לים סוף ראשונים ונתקדשו.
ב. כיון שהגן עליהם ממכת הבכורות במצרים.
ג. כל הבכורות קדושים מלידה לעבודת ה'.
ד. הבכורות התנדבו מרצונם הטוב לעבודת ה'.

א. העמידו אותם.
ב. הניפו אותם.
ג. סמכו את ידיהם עליהם.
ד. העבירו תער על בשרם.

א. פטור מכל עבודה.
ב. אינו עובד עבודת משא אך חוזר לנעילת שערים לשיר וכד'.
ג. ממשיך בעבודתו עם תוספת שכר של 10%.
ד. מלמד כהנים צעירים הבאים לעבודה.

א. גזרת הכתוב שיקריבו פסח אחד בלבד.
ב. לא היו במדבר מספיק כבשים לכולם.
ג. פחדו שיריחו הגויים את ריח הצלי ויבואו עליהם.
ד. כיון שהיו הרבה שלא נימולו, שלא היו מלין את בניהם במדבר.

א. במועדו אפילו בשבת, במועדו אפילו בטומאה של רוב ציבור.
ב. במועדו אפילו יורד מטר, במועדו אפילו יורד ברד.
ג. במועדו אפילו בשבת, במועדו אפילו אונן.
ד. במועדו אפילו אין כהן גדול, במועדו אפילו אין נשיא.

א. לשון הסתלקות.
ב. לשון צמוח ועליה.
ג. לשון עול על צווארו.
ד. לשון שוֹוִי כמו ששואלים כמה עולה חפץ זה.

א. מסע המחנות -חצוצרה אחת תקיעה תרועה ותקיעה. קריאת הנשיאים-שתי חצוצרות בלא תרועה.
ב. מסע המחנות-חצוצרה אחת תקיעה תרועה תקיעה. קריאת הנשיאים-שני חצוצרות עם תרועה.
ג. מסע המחנות-שתי חצוצרות תקיעה תרועה ותקיעה. קריאת הנשיאים-חצוצרה אחת ובלא תרועה.
ד. מסע המחנות-שתי חצוצרות תקיעה תרועה ותקיעה. קריאת הנשיאים-חצוצרה אחת עם תרועה.

א. שנים עשר חדש.
ב. שנים עשר חדש ועשרה ימים.
ג. שנים עשר חדש פחות עשרה ימים.
ד. בששה בסיון קבלו את התורה ובשבעה בו נסעו.

א. קיוה שיתירו לו בזכות ישראל.
ב. עדיין לא נגזרה גזרה וחשב שהוא נכנס.
ג. לא כתוב נכנסים אלא נוסעים ואין כאן קושיה כלל.
ד. כיון שתמיד על האדם לשתף עצמו עם הציבור.

א. פורענות ראשונה–מעשה העגל, פורענות שניה-מתאוננים.
ב. פורענות ראשונה-"וימרו בים סוף", פורענות שניה-מתאוננים.
ג. פורענות ראשונה-"ויסעו מהר ה'" כתינוק הבורח מבית הספר, פורענות שניה-מתאוננים.
ד. פורענות ראשונה-מתאוננים, פורענות שניה-מרגלים.

א. טענו שחסר בשר.
ב. טענו שחסר מים.
ג. טענו שחסר ירקות.
ד. טענו שלא נחו מענוי הדרך 3 ימים.

א. כל יהודי היה מקבל הנחה של 1.5% ודמי עליהם כחינם.
ב. חינם מן המצוות, שכעת אם לא יקיימו מצוות אזי ועצר את השמיים.
ג. אילו היינו כעת במצרים היינו מקבלים הכל חינם, לכן כתוב בלשון עתיד.
ד. שהיו אוכלים דגים בחינם שהם הפקר לכל.

א. או טחנו או דכו הכל כפי רצונם.
ב. שהיו צריכים לטחון ולדוך ורק אח"כ לאכול.
ג. שלא היו טוחנים ולא דכים אלא שהיה טעמו משתנה לנטחנין ולנדוכים.
ד. שהיו טוחנים אותו ברחים או דכים במדוכה והיה טעמו משתנה לנטחנין ולנדוכים.

א. שנאמר לו שלא יכנס לארץ ישראל.
ב. שנאמר לו שבניו לא יכהנו תחתיו.
ג. שהראהו הקב"ה פורענות שהוא עתיד להביא עליהם.
ד. שנתבשר שהמלאך ינחה אותם לארץ ישראל.

א. התקדשו לאכילת בשר בכסות נקיה וכד'.
ב. התקדשו לפורענות שעתידה לבוא עליכם.
ג. התקדשו לשפע רוחניות שתבוא עליכם.
ד. התקדשו לקבלת התורה שנתנה וחג השבועות היה.

א. אליעזר בן משה.
ב. איתמר.
ג. גרשום בן משה.
ד. יהושוע בן נון.

א. כיון שחיכתה למשה כשהושלך ליאור.
ב. בזכות הבאר.
ג. בזכות שיצאה בתופים לשיר לכבוד ה'.
ד. בזכות שהיתה מתפללת במצרים על הרך הנולד שיהיה בריא ושלם.