yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים כי תבוא פרשת כי תבא א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת כי תבא

א. יורד אדם לתוך שדהו רואה תאנה שבכרה, קוטפה ומניחה בקופסת שימורים ואומר הרי אלו ביכורים.
ב. יורד אדם לתוך שדהו רואה תאנה שבכרה, כורך עליה גמי לסימן ואומר הרי זו ביכורים.
ג. יורד לתוך שדהו ורואה תפוז שביכר מורח צבע על הקליפה ואומר הרי אלו ביכורים.
ד. כתשובה ג' אלא שביכורים הם רק בשבעת המינים.

א. אינו כלום שכל מחשבותם לרעה.
ב. יש לדונו לכף זכות שבודאי עשה תשובה.
ג. חייב מיתה.
ד. נחשב לו כמעשה.

א. ביד' באדר בלבד.
ב. בחודש תשרי.
ג. מעצרת ועד החג.
ד. בסוכות בלבד.

א. ערב פסח של שנה שלישית.
ב. ערב פסח של שנה רביעית.
ג. בל"ג בעומר, שיוכל לבער היטב באש המדורות.
ד. וידוי בכל יום, ערב פסח של שנה רביעית.

א. מהתיבות "לא עברתי ממצוותיך".
ב. מהתיבות "וגם נתתיו" דהיינו כסדרן.
ג. מהתיבות "ולא שכחתי".
ד. מהתיבות "ככל מצותך".

א. יש מצוה על הכהן לברכו בכך.
ב. חבריו מברכים אותו ברכה זו.
ג. בת קול מברכתו.
ד. מלאכי השרת.

א. הוציאום משם להר עיבל.
ב. הוציאו משם אחרות להר עיבל.
ג. לא הוציאו מהירדן מאומה.
ד. הוציאו 6 בלבד ו-6 ממקום אחר ולקחום להר עיבל.

א. 8 על הר גריזים ו-4 על הר עיבל.
ב. 7 על הר גריזים ו-5 על הר עיבל.
ג. 6 על הר גריזים ו-6 על הר עיבל.
ד. 5 על הר גריזים ו-7 על הר עיבל.

א. על לשון הרע.
ב. על הלבנת פנים שרוצה אדם להסתיר פניו.
ג. הנותן עצה שאינה הוגנת ואין חברו יודע.
ד. כפשוטו, שאורב לו, מכה על ראשו ונמלט בחשכה.

א. לכל מקום שתכנס ותצא תהיה ברוך.
ב. מכאן לנכנס לביתו שיברך וכן כשיוצא.
ג. שתהא יציאתך מן העולם בלא חטא כביאתך לעולם.
ד. שתכנס לפרדס התורה תהיה ברוך וכן בצאתך.

א. כליון הלב.
ב. כליון עיניים.
ג. צפית שוא.
ד. צפיה לחינם.

א. מעלה אבנים ועפר ודואה.
ב. מקשקש בכנפיו כ – 5 דקות לפני שדואה.
ג. בקלות ופתאום.
ד. בכבדות גדולה.

א. הסברה נותנת, שגם הם יציר כפיו.
ב. שכתוב "אם אחפוץ במות המת כי אם בשובו".
ג. שכתוב "ישיש" משמע אחרים עליכם (על בנ"י שאינם עושים רצונו והם כרשעים) ולא הוא בעצמו.
ד. שכתוב "יתמו חטאים מן הארץ" חטאים ולא הרשעים עצמם.

א. שיעבדו שם ע"ז.
ב. שיעבדו הם את עובדי הע"ז כגון להעלות מס לכמרים.
ג. די לו שהוא בחו"ל כדי להקרא עובד ע"ז.
ד. אלהים - לשון דיינים שיצטרך לשלם מס לערכאות של גויים.

א. שתהיו נמכרים ע"י שוביכם.
ב. שתהיו כנכרים לשוביכם.
ג. שתרצו אתם להמכר לעבדים ולא ירצו.
ד. ודרשו חז"ל והתמכרתם שתכירו שם שע"י עוונותיכם נגרם לכם כך.

א. מאה ואחת חזרות
ב. מאה חזרות
ג. בפירוש מובן
ד. בשבעים לשון

א. חופשיים משעבוד.
ב. ארץ ישראל.
ג. בית המקדש.
ד. מעמד זה.