yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים וזאת הברכה פרשת וזאת הברכה א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת וזאת הברכה

א. כאדם שלא ראה את בנו ימים רבים.
ב. כבעל שלא ראה את אשתו ימים רבים.
ג. כאדם שלא ראה את אוהבו שנים.
ד. כחתן היוצא להקביל פני כלה.

א. מראה כל כבוד עשרו ותפארתו.
ב. מראה מקצת עשרו ותפארתו.
ג. מראה עצמו כעני מחשש לעין רעה.
ד. אינו מראה עצמו כלל מחשש לעין רעה.

א. כשאנו מקימים מצוות שבין אדם למקום.
ב. בראש השנה.
ג. כשאנו באגודה אחת ושלום ביננו.
ד. כשיש מחלוקת ביננו ואז הוא מלך שרודה בנו.

א. שיזכה לחיי עולם הבא.
ב. שיזכר לו נסיון הצלת יוסף.
ג. שיזכר לו שלא פשט ידו בגזל (בדודאים).
ד. שלא יזכר לו מעשה בלהה.

א. מפני נידוי שקבל עליו.
ב. מפני שאמר לאביו הכר נא...
ג. מפני שהיו מתאוות להכנס לא"י.
ד. שהוא חי לעולם כמו הצדיקים ששפתותיהם דובבות בקבר.

א. כשהיו במצרים לפני היציאה שבט לוי מל את התנוקות מה שאין כן ישראל.
ב. שאף אלו שנולדו במדבר משבט לוי היו מלין אותו מה שאין כן ישראל.
ג. שלא הלכו אחר בנות מואב.
ד. שלא טעו בעגל.

א. לפי שלא השתחוה לעשו קבל שכרו.
ב. לפי שבית העולמים (שהיה בחלק בנימין) חביב משילֹה.
ג. לפי שהיה יודע ממכירת יוסף ושתק קבל שכרו.
ד. לפי שצפה שעתיד שבט בנימין להתמעט (בפלגש בגבעה) הקדים ברכתו.

א. קרניו.
ב. זנבו.
ג. גופו.
ד. כתפיו.

א. מלמד שא"י ארץ הצבי שיכולה להכיל 31 מלכים.
ב. אלא מלמד שכל אחד היה מתאוה לכבשה.
ג. אלא שכל מלך קנה לו פלטרין ואחוזה בא"י.
ד. 31 לאו דוקא אלא לשון גוזמא נקט.

א. להודיעך שחזקים הם במיוחד.
ב. להודיעך הם בצדקתם מתחילתם ועד סופם ומקיש אחרונים לראשונים מה אחרונים וכו'...
ג. כפל שמותם לתפארת המליצה.
ד. לפי שהיו חלשים כפל שמותם לחזקם ולהגבירם.

א. יוצא מים המלח.
ב. ממערת פמייאס (בנייס).
ג. מהים התיכון.
ד. מהאוקינוס.

א. לשון נעליים.
ב. לשון על עליך.
ג. לשון מנעולים.
ד. לשון מניעה.

א. שחזרו שבט דן מע"ז שבידם.
ב. שגלה שבט דן עם תשעת השבטים.
ג. בני דן עובדים ע"ז ואת שמשון שיצא מדן.
ד. ראה את מלחמתם בלשם.

א. המלאכים.
ב. בני ישראל.
ג. יהושע בלבד.
ד. הוא קבר את עצמו.

א. מששת ימי בראשית.
ב. מקבלת התורה.
ג. מלידת משה.
ד. מלידת לוי.