yeshiva.org.il


גמרא שבת מבחן דפים ק"ז-קכ"ב

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת שבת, דפים ק"ז-קכ"ב

א. לכו"ע פטור.
ב. לכו"ע חייב.
ג. מחלוקת: לרבי אליעזר חייב ולרבנן פטור.
ד. מחלוקת: לר' ירמי' חייב ולרב יוסף פטור.

א. בכל גווני כותבין.
ב. בכל גווני אין כותבין.
ג. תלוי: תפילין של יד כותבין, תפילין של ראש אין כותבין.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. תלוי: בחומץ אסור, ביין לעו"ע מותר, ולבני מחוזא אסור.
ב. תלוי: לכו"ע מותר, ולבני מחוזא אסור.
ג. תלוי: בחומץ אסור, ביין מותר.
ד. בכל גווני מותר.

א. מאכל בהמה.
ב. טחול לשיניים וכרשינין לבני מעיים.
ג. שמן זית.
ד. חומץ.

א. מחלוקת: לאביי במגמע ופולט ולרבא במגמע ובוטל לאחר טיבול.
ב. מחלוקת: לאביי במגמע ופולט ולרבא במגמע ובולע קודם הטיבול.
ג. לכו"ע במגמע ופולט.
ד. לכו"ע במגמע ובולע.

א. תלוי: היכא דשכיח שמן וורד לכו"ע מותר והיכא דלא שכיח לכו"ע אסור.
ב. תלוי: היכא דשכיח שמן וורד לכו"ע מותר, והיכא דלא שכיח לר"ש מותר ולר"י אסור.
ג. מחלוקת: לרבי יהודה אסור ולרבי שמעון מותר.
ד. לכו"ע בכל גווני מותר.

א. מחלוקת: לרבנן חליצתה כשירה ולרבי יהודה חליצתה פסולה.
ב. לכו"ע חליצתה כשירה.
ג. לכו"ע חליצתה פסולה.
ד. תלוי:מדאורייתא חליצתה כשירה ומדרבנן פסולה.

א. בב' אנשים, ובבגדים חדשים לבנים, ובאין לו להחליף.
ב. בב' אנשים, ובבגדים חדשים צבועים, ובאין לו להחליף.
ג. באדם אחד, ובבגדים חדשים לבנים, ובאין לו להחליף.
ד. באדם אחד, ובבגדים חדשים צבועים, ובאין לו להחליף.

א. בבגד תחתון.
ב. בבגד עליון.
ג. ין בבגד תחתון בין בבגד עליון.
ד. במנעלים.

א. לכו"ע איסור שבות.
ב. לכו"ע איסור קוצר.
ג. מחלוקת: לרב הונא איסור שבות ולרבי יוחנן איסור קוצר.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע מצילין.
ב. לכו"ע אין מצילין.
ג. מחלוקת: לרב הונא אין מצילין ולרב חסדא מצילין.
ד. תלוי: אם כולן באותה יריעה מצילין, ואם בב' יריעות אין מצילין.

א. בכל גווני מצילין.
ב. בכל גווני אין מצילין.
ג. תלוי: של למעלה מצילין, ושל למטה אין מצילין.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. ג' מחיצות ולחי אחד ואליבא דרבי אליעזר.
ב. ג' מחיצות ואליבא דרבי אליעזר.
ג. ב' מחיצות וב' לחיין ואליבא דרבי יהודה.
ד. ב' מחיצות ולחי אחד ואליבא דרבי יהודה.

א. שלא אמרתי דבר הלכה וחזרתי בי מזה.
ב. שלא הוצרכתי לחזור לפני התלמידים על דברי אלא הבינו מיד את כוונתי.
ג. שכל מה שדיברתי על כל אדם הייתי אומרו אף אם הי' בא אח"כ לשואלני על כך.
ד. שלא חזרתי על בקשתי בתפילה יותר מפעם אחת.

א. בא"י בשביל שמעשרין, ובבבל בשביל שמכבדין את התורה.
ב. בארץ ישראל בשביל שמכבדים את התורה,ובבבל בשביל שמכבדים את השבת.
ג. בשביל שמכבדין את התורה.
ד. בשביל שמכבדין את השבת.

א. קורעין לו גזר דינו.
ב. אפ' יש בו שמץ של ע"ז מוחלין לו.
ג. פותחין לו שערי ג"ע.
ד. מעלה עליו הכתוב כאילו נעשה שותף להקב"ה במעשה בראשית.

א. מחלוקת: לרב הונא דוקא שהכל בסל אחד ולרב אבא אפי' בכמה סלין ולאותה חצר.
ב. מחלוקת: לרב הונא בכמה סלין ולאותה חצר, ולרב אבא בכמה סלין ולחצר אחרת.
ג. לכו"ע איירי אפי' בכמה סלין ולאותה חצר.
ד. לכו"ע איירי דוקא בסל אחד.

א. משום שלא הי' כן במשכן.
ב. דאינו חשוב מלאכת מחשבת.
ג. דכ' לא תעשה כל מלאכה, וילפי' עשי' הוא דאסור הא גרמא שרי.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. ככופין כלי על צואה של קטן מפני הקטן.
ב. שכופין כלי על צואת תרנגול שעומדת באשפה שבחצר מפני קטן.
ג. שכופין כלי על צואת תרנגול שעומדת בבית מפני קטן.
ד. שכופין כלי על צואת תרנגול שעומדת באשפה שברה"ר מפני קטן.

א. מחלוקת: לאביי איירי שלא עשאו בפניהם ולרבא אפי' עשאו בפניהם.
ב. לכו"ע איירי דוקא בלא עשאו בפניהם.
ג. לכו"ע אירי אפי' בעשאו בפניהם.
ד. איבעיא דלא איפשטא.