yeshiva.org.il


מבחנים הלכה הלכות תפילה מקום התפילה, החזן וקדיש של אבלים

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פניני הלכה הלכות תפילה פרקים ג-ד:
מקום התפילה
החזן
דיני קדיש יתום

א. כן, משום "הקובע מקום לתפילתו".
ב. עדיף להתפלל בכמה בתי כנסת, כדי להיות קשור לכל הקהל.
ג. לדעת השו"ע - א, לדעת הרמ"א - ב.
ד. לדעת הרמ"א - א, לדעת השו"ע - ב.

א. בבית כנסת.
ב. בבית מדרש.
ג. יש צדדים לכאן ולכאן, והבוחר יבחר.
ד. אין לכך עדיפות.

א. עדיף בבית כנסת גדול, משום "ברוב עם הדרת מלך".
ב. עדיף בבית כנסת קטן, מחשש שהמנין יתפרק.
ג. יש צדדים לכאן ולכאן, והבוחר יבחר.
ד. אין לכך עדיפות.

א. כן.
ב. לא.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. אין עדיפות, אבל מי שהולך לרחוק זוכה בשכר פסיעות.

א. יש להתפלל מעומק הלב.
ב. יש להתפלל מתוך יראה.
ג. תשובות א' וב' נכונות.
ד. אין להתפלל כשעומדים במקום גבוה.

א. יש להיכנס לתוך בית הכנסת לכל הפחות שיעור רוחב שני פתחים.
ב. לא ישב סמוך לפתח, כדי שלא יביט החוצה ויסיח דעתו מהתפילה.
ג. הבא להתפלל ישהה כמה שניות, כשיעור כניסה בשני פתחים, כדי שיכוון דעתו לתפילה.
ד. כל התשובות הן פירושים שהתקבלו להלכה.

א. אסור, משום שבכך המתפלל מראה את עצמו כשווה לרבו.
ב. ראוי, משום שבכך המתפלל מתמלא ביראת שמים.
ג. יש צדדים לכאן ולכאן, והבוחר יבחר.
ד. בקביעות - אסור, מידי פעם - ראוי.

א. אין בכך שום בעיה.
ב. רק להולכי דרכים.
ג. רק אם לא קוראים בתורה.
ד. מחלוקת הפוסקים.

א. בחדר שינה.
ב. במקום שיש בו ספרי חול.
ג. במקום שיש בו ריח רע.
ד. כל התשובות נכונות.

א. רק אם כוונתו לשם שמים.
ב. רק אם אינו מטריח את הציבור.
ג. רק אם אינו כופל את מילות הברכות.
ד. כל התשובות נכונות.

א. מחלוקת הפוסקים, ולמעשה אם השיר המקורי אינו מוכר לקהל נוהגים להקל.
ב. כן, משום שזה ביזוי לתפילה.
ג. להיפך, ראוי להשתמש במנגינות אלו כדי לקדש את החול.
ד. יש צדדים לכאן ולכאן, והבוחר יבחר.

א. כמו אל חזן רגיל.
ב. לצאת מבית הכנסת.
ג. לא לענות אחריו אמן.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. מי שמחלל שבת בפרהסיא.
ב. מי שלא הגיע לגיל מצוות.
ג. מי שאינו לבוש בצורה מכובדת.
ד. כל התשובות נכונות.

א. כל אדם, חוץ מי שנהרג על קידוש ה' שזוכה לעולם הבא מיד.
ב. כל אדם, חוץ ממי שאיבד עצמו לדעת.
ג. תשובות א' וב' נכונות.
ד. כל אדם.

א. אחד בלבד.
ב. אין בכך הגבלה.
ג. שנים.
ד. אין בכך הגבלה ובלבד שיהיו שנים עונים.

א. אסור
ב. מותר.
ג. רצוי.
ד. מחלוקת אם מותר או אסור.