yeshiva.org.il


מבחנים הלכה הלכות תפילה תפילת העמידה

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פניני הלכה הלכות תפילה פרק י"ז:
סדר תפילת העמידה א'
סדר תפילת העמידה ב'
מסביב לתפילת העמידה
הפרעה למתפלל בתפילתו

א. כשיגיע ל"תהלות לא-ל עליון" יפסע אחורנית, ולפני סיום ברכת "גאל ישראל" יפסע קדימה.
ב. כשיגיע ל"תהלות" יפסע אחורנית, ואחרי ברכת גאל ישראל יפסע קדימה.
ג. אם כבר נמצא במקום תפילתו אינו צריך לפסוע, ואם לא - אחרי סיום "גאל ישראל" יפסע אחורה ומיד קדימה.
ד. אחרי סיום "גאל ישראל" יפסע אחורה ומיד קדימה.

א. ארון הקודש.
ב. מערב.
ג. מזרח.
ד. א"י, ירושלים, בית המקדש וקודש הקדשים.

א. יתפלל בכיוון הנכון.
ב. יתפלל כמו כולם כדי לא לפרוש מהציבור, אבל יפנה את ראשו לכיוון הנכון.
ג. למנהג הספרדים - א, ולמנהג האשכנזים - ב.
ד. למנהג האשכנזים - א, ולמנהג הספרדים - ב.

א. יתפלל בישיבה.
ב. לא יתפלל.
ג. אם יוכל במשך היום לעמוד עדיף שלא יתפלל עכשיו אלא ישלים את התפילה, ואם לא - יתפלל בישיבה.
ד. יש אומרים א' ויש אומרים ג'.

א. כן.
ב. לא.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. יש אומרים שכן ויש אומרים שאין לכך משמעות.

א. בתחילת ברכת אבות ובסופה.
ב. בתחילת ברכת מודים ובסופה.
ג. בסיום התפילה.
ד. כל התשובות נכונות.

א. שישמע את קולו שלו אבל לא ישמיע לאחרים.
ב. שאפילו הוא לא ישמע את קולו, אלא רק יחתוך בשפתיו.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. שלא ישמיע את קולו לאחרים, ואין זה משנה אם הוא ישמע.

א. 'אבות' ו'שומע תפילה'.
ב. 'אבות' ו'מודים'.
ג. מודים ו'שומע תפילה'.
ד. 'אבות', 'מודים' ו'שומע תפילה'.

א. בשלש הברכות הראשונות ושלש האחרונות.
ב. בכל התפילה, חוץ מברכת "שומע תפילה".
ג. לפי השו"ע - א, ולפי הרמ"א - ב.
ד. לפי הרמ"א - א, ולפי השו"ע - ב.

א. כשיגיע החזן לחזרת הש"ץ.
ב. כשיגיע החזן לקדושה.
ג. לכתחילה ב', ולכל הפחות א'.
ד. לכתחילה ב', ולכל הפחות אחרי שימתין שיעור הילוך 4 אמות.

א. כן.
ב. לא.
ג. רק במקום צורך גדול מאוד.
ד. יש אומרים ב' ויש אומרים ג'.

א. כן.
ב. לא.
ג. רק אם עוסק באחד מחלקי התפילה.
ד. רק אם עוסק באחד מחלקי התפילה או אדם חלש.

א. כדי לא להפריע לו לכוון.
ב. כי המתפלל עומד לפני השכינה, ומי שעובר פוגע בכבוד השכינה.
ג. יש אומרים א' ויש אומרים ב'.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. א. מחלוקת ב. מחלוקת.
ב. א. מחלוקת ב. לא
ג. א. כן ב. מחלוקת
ד. א. מחלוקת ב. כן

א. רק כשהוא ממהר.
ב. כן.
ג. לא.
ד. מחלוקת הפוסקים.