yeshiva.org.il


גמרא פסחים מבחן דפים ק"ז - קכ"א

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת פסחים, דפים ק"ז - קכ"א

א. במנחה קטנה.
ב. במנחה גדולה.
ג. תלוי: כל אדם במנחה קטנה, ובני מלכים במנחה גדולה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. שיצא רק ידי הדין שצריך לשתות יין בקידוש.
ב. שיצא משום שמחת יו"ט.
ג. שיצא ידי חובת שתיית יין בליל הסדר אך לא הוה על הסדר.
ד. שיצא ידי ד' כוסות אך לא יצא ידי אמירת ההגדה וצריך לחזור ולומר ההגדה.

א. תלוי: בזמן שביהמ"ק קיים בבשר שלמים וכשאין ביהמ"ק קיים אנשים ביין ונשים בבגדי צבעונין.
ב. בכל גווני ובכל זמן בבגדי צבעונין.
ג. בכל גווני ובכל זמן ביין.
ד. בכל מה שמרגיש שמוסיף לו שמחה ואפי' בלחם ומים.

א. שאם שתה כוס שביעי מבטל הזוגות ואם שתה שמיני לא חשיב זוגות.
ב. שאם שתה כוס שביעי מבטל הזוגות.
ג. שאם שתה כוס שמיני לא חשיב זוגות.
ד. שאם אמר תיבת שלום כששתה כוס של זוגות אין לו לחשוש לזוגות.

א. בשיילינהו קטן או גדול ובשדה ודוקא מים.
ב. בשיילינהו קטן ובשדה ודוקא מים.
ג. בשיילינהו קטן ובעיר ודוקא מים.
ד. בשיילינהו קטן ובשדה וה"ה בשאר משקין.

א. לקנות ממנו סחורה.
ב. למכור לו סחורה.
ג. לקנות ממנו ולמכור לו.
ד. לעשות עמו שותפות.

א. בשור שחור או לבן ובכל זמן.
ב. בשור שחור ובכל זמן.
ג. בשור שחור וביומי ניסן.
ד. בשור לבן ובכל זמן.

א. בשונא נכרי.
ב. בשונא ישראל שמותר לשנאותו וכגון דאיכא תרי סהדי דעביד איסורא.
ג. שראה בו הוא לבדו דבר ערוה.
ד. בין בשונא ישראל ובין בשונא נכרי.

א. הלכה למשה מסיני.
ב. מסברא דהתדיר חשיב מהאינו תדיר.
ג. דכ' מלבד עולת הבוקר אשר לעולת התמיד וילפי' קרא יתירא דאשר וכו' דבשביל שהוא תדיר הקדימו הכתוב.
ד. מהא דחזינן שאמרה תורה שקרבן תמיד קודם לקרבן מוסף.

א. בשניהם לא יצא.
ב. בשניהם יצא.
ג. תלוי: במצה יצא, במרור לא יצא.
ד. תלוי: במצה לא יצא, במרור יצא.

א. זכר לתפוח.
ב. זכר לטיט.
ג. תלוי: לקהוייה זכר לתפוח, ולסמוכיה זכר לטיט.
ד. תלוי: לקהוייה זכר לדם, ולסמוכיה זכר לטיט.

א. לכו"ע ילפינן.
ב. לכו"ע לא ילפינן.
ג. מחלוקת: לרב אחא בן יעקב ילפינן ולרב יוסף ולרב ששת לא ילפינן.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לימוד התורה.
ב. תפילה בכוונה.
ג. אהבה ואחוה שלום וריעות.
ד. דבר שמחה של מצוה.

א. מסברא כיון דשבת הוא גם זכר ליציאת מצרים.
ב. דכ' זכור את יום השבת לקדשו וכו' למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים.
ג. הלכה למשה מסיני.
ד. הא דבעי' להזכיר יציאת מצרים הוא מדרבנן ואין לו מקור בתורה.

א. כאילו עובד עבודה זרה.
ב. אין לו חלק לעולם הבא.
ג. סופו ירוש פני גיהנום.
ד. אינו מאריך ימים.

א. נתגלה למשה רבינו.
ב. נתגלה לרבי יהודה הנשיא.
ג. נתגלה לבני ישראל כשנכנסו לארץ ישראל.
ד. גנוזה לצדיקים לעתיד לבא.

א. משום דלא הוו לחם עוני.
ב. משום שאין עליהם תורת לחם.
ג. תלוי: סופגנין משום דאין עליהם תורת לחם, דובשנין משום דלא הוו לחם עוני.
ד. משום שאין רגילין לקבוע סעודה ע"ז.

א. לכו"ע אין חייבין בה מדאורייתא.
ב. לכו"ע חייבין בה מדאורייתא.
ג. תלוי: כזית מצה הראשון חיובו מדאורייתא, ומצה שעם המרור בכורך אינו מדאורייתא.
ד. מחלוקת: לרבא חיובה מדאורייתא ולרב אחא בר יעקב חיובה אינו מדאורייתא.

א. מחלוקת: לר"א בן עזרי' ילפי' לי' גז"ש דזמן אכילת הפסח עד חצות ולר"ע לומר שנהי' נותר בבוקר ראשון.
ב. מחלוקת: לר"א בן עזרי' ילפיף לי' גז"ש דזמן אכילת הפסח עד חצות ולר"ע ילפי' מכאן דזמנו עד שעת חיפזון.
ג. לכו"ע למילף גזירה שוה דזמן אכילת פסח עד חצות.
ד. לכו"ע לומר שנהי' נותר בבוקר ראשון.

א. לכו"ע טעון זריקה.
ב. לכו"ע טעון שפיכה.
ג. מחלוקת: לרבי ישמעאל טעון זריקה ולרבי עקיבא טעון שפיכה.
ד. מחלוקת: לרבי ישמעאל טעון שפיכה ולרבי יוסי הגלילי טעון זריקה.