yeshiva.org.il


מבחנים הלכה הלכות פורים חיוב קריאת המגילה

מקורות ללימוד לפני המבחן:
סימנים: תרפ"ז, תרפ"ט סעיף א, תרצ"ב, מקראי קודש ד'.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. בליל פורים
ב. ביום פורים
ג. בסעודת פורים
ד. בליל פורים וביומו

א. עד חצות
ב. עד עלות השחר
ג. כל היום
ד. עד נץ החמה

א. במשך זמן תפילת שחרית
ב. מהנץ החמה עד חצות
ג. מהנץ החמה עד השקיעה
ד. מהנץ החמה עד צאת הכוכבים

א. כן
ב. לא
ג. רק לדעת השו"ע
ד. רק לדעת הרמ"א

א. אנשים בלבד.
ב. אנשים, נשים וקטנים.
ג. אנשים ונשים.
ד. קריאת המגילה אינה חובה גמורה לאף אחד.

א. חצי שעה לפני צאת הכוכבים
ב. צאת הכוכבים
ג. שקיעה
ד. אחרי תפילת ערבית

א. יותר מכביצה פת או חמשת מיני דגן. לדעת המ"ב - פחות מכך מותר רק בשעת צורך גדול.
ב. יותר מכזית פת או חמשת מיני דגן. לדעת המ"ב - פחות מכך מותר רק בשעת צורך גדול.
ג. סעודת עראי, כלומר כמות כלשהי של פת או של חמשת מיני דגן. פירות מותר ללא הגבלה.
ד. כלשהו

א. כאשר קריאת המגילה מתעכבת מעט
ב. רק במקום פיקוח נפש
ג. אם ההמתנה עד לאחר קריאת המגילה מזיקה לבריאות, כגון אדם חלש
ד. אף תשובה אינה נכונה

א. כן
ב. לא
ג. רק לדעת השו"ע
ד. רק לדעת הרמ"א

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. רק לפי הרמ"א

א. יקרא ק"ש ואח"כ יקרא את המגילה ביחידות (כשאין אפשרות לשמעה בציבור, כמובן).
ב. ישמע את המגילה ואח"כ יקרא ק"ש
ג. לפי השו"ע - א, לפי הרמ"א - ב.
ד. לפי הרמ"א - א, לפי השו"ע - ב.

א. תפילת מנחה
ב. קריאת המגילה
ג. לפי השו"ע - א, לפי הרמ"א - ב.
ד. לפי הרמ"א - א, לפי השו"ע - ב.