yeshiva.org.il


מבחנים הלכה הלכות יום טוב שאלות כלליות ועירוב תבשילין

א. כן
ב. לא, שהרי אפשר להדליק גם ביו"ט עצמו
ג. לא, משום שזהו רק מנהג
ד. כן, ומנהג תימן לא לברך

א. כן
ב. לא
ג. מחלוקת הפוסקים
ד. רק כשהוא חל בשבת

א. רוב היום לבית המדרש, ומיעוטו לשמחת יו"ט
ב. רוב היום לשמחת יו"ט, ומקצתו לבית המדרש
ג. חציו לבית המדרש וחציו לשמחת יו"ט
ד. כולו לבית המדרש או כולו לשמחת יו"ט

א. כן
ב. רק בליל יו"ט ראשון של סוכות ופסח
ג. לא
ד. י"א א וי"א ב

א. שיהיה מותר לבשל ביום טוב
ב. שיהיה מותר לאפות ביום טוב
ג. שיהיה מותר לבשל ולאפות ביו"ט גם מעבר לכמות ההכרחית
ד. שיהיה מותר לבשל ביו"ט לצורך שבת שחלה במוצאי יו"ט

א. כזית לכל אחד מבני הבית
ב. כזית לכל בני הבית
ג. כביצה לכל אחד מבני הבית
ד. כביצה לכל בני הבית

א. כל תבשיל
ב. בשר
ג. בשר או ביצה
ד. תבשיל שראוי ללפת בו את הפת

א. לכתחילה עד השקיעה, ואם לא הניח יכול עד צאת הכוכבים
ב. עד השקיעה
ג. עד צאת הכוכבים
ד. י"א א, וי"א ג' וי"א עד פלג המנחה

א. כן
ב. רק אם גם יום שישי הוא יו"ט והניח עירוב תבשילין
ג. לא
ד. י"א א' וי"א ב'

א. לאוכלו בליל יו"ט
ב. לאוכלו ביו"ט בבוקר
ג. יש נוהגים א' ויש נוהגים ב', והעיקר לאוכלו במהלך יו"ט
ד. אף תשובה אינה נכונה