yeshiva.org.il


גמרא גיטין מבחנים דפים לב-מח

מקורות ללימוד לפני המבחן:
מסכת גיטין לב - מח

א. שאינו יכול לבטל את השליחות מפני תיקון העולם.
ב. דהולך לאו כזכי וממילא יכול לחזור בו.
ג. שאינו יכול לבטל השליחות אלא בפני ג', כמו בגט.
ד. שצריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם.

א. דבכסף לא שייך הסברא דאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות.
ב. קדושי כסף מה"ת וקדושי ביאה רק מדרבנן מדרב מנגיד אמאן דמקדש בביאה.
ג. בקדושי כסף שייך לאפקעא ע"י שהמעות מתנה א"נ דקדושי כסף היא רק מדברי סופרים.
ד. בקדושי ביאה שייך אדעתא דרבנן מקדש אבל לא בקדושי כסף.

א. הגט בטל.
ב. אין הגט בטל.
ג. לאביי הגט בטל ולרבא אין גט בטל, והלכתא שהגט בטל.
ד. לאביי אין הגט בטל ולרבא הגט בטל, והלכתא שאין הגט בטל.

א. כשלא הוחזק כאן אלא בשם אחד.
ב. כששמו המופיע בכתובתה זהה לשם הכתוב בגט.
ג. במדינת הים, כיון שצריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם.
ד. כשאין בעיר עוד איש עם שם כזה.

א. ע"י בית דין אפשר להשביע אבל לא חוץ לבי"ד.
ב. אם היתומים מסכימים לכך משביעין אותה.
ג. לשמואל חוץ לבי"ד ולרב אף חוץ לבי"ד אין משביעין ולל"ק רב מודה לשמואל בזה.
ד. אם נשבעה על דעת רבים שא"א להתירו, משביעין אותה.

א. ע"י התרת חכם.
ב. לצורך מצוה.
ג. באלמנה משום חינא.
ד. כשלא ייגרם עי"כ נזק לרבים.

א. שדיין העורך פרוסבול עושה כן שלא יטריחו עליהם לגבות חובות לפני שביעית.
ב. שאין לכתוב פרוסבול אלא ברשות בי"ד.
ג. שאין בי"ד יכול לבטל דברי בי"ד חבירו אא"כ גדול ממנו בחכמה ובמנין.
ד. לשון חוצפה, שנוטלין ממון שלא כדין בחזקה.

א. אם מונח ע"ג קרקע כותבין, מונח ע"ג יתידות אין כותבין.
ב. כותבין.
ג. אין כותבין.
ד. מונח ע"ג יתידות כותבין מונח ע"ג קרקע אין כותבין.

א. יצא לחירות.
ב. חוזר ומשתעבד בו.
ג. לת"ק יוצא לחירות ולרשב"ג חוזר ומשתעבד בו.
ד. לפני יאוש חוזר ומשתעבד בו לאחר יאוש יוצא לחירות.

א. שאכלו את הסעודה כשהחכם דורש דרשה לרבים ומזלזלים בכבוד החכם.
ב. ב שאכלו סעודתם בערב שבת סמוך לערב ואסור משום שבטלו עי"כ תפלת מנחה.
ג. שאכלו עיקר סעודת שבת בלילה ולא ביום א"נ שאכלו בערב שבת מבעוד יום ואסור ליכנס לשבת כשהוא שבע.
ד. שאכלו סמוך לערב והמשיכו לאכול בלילה בלי קידוש.

א. יוצא לחירות.
ב. הניח לבד אינו יוצא לחירות, כשרבו הניח לו תפילין יוצא לחירות.
ג. אינו יוצא לחירות.
ד. אותו עבד אין לו תקנה.

א. אם בנו של המקבל מכחיש - משלשין, ואם המקבל עצמו מכחיש - הנותן.
ב. הנותן.
ג. המקבל.
ד. משלשין את המעות עד שיבא אליהו.

א. יכול למוכרה.
ב. אינו יכול למוכרה.
ג. לת"ק אינו יכול למוכרה ולרשב"ג בבע"ח אינו יכול ובכתובה יכול.
ד. לת"ק יכול למוכרה ולרשב"ג בבע"ח יכול למוכרה ובכתובה אינו יכול.

א. אוכל.
ב. אינו אוכל.
ג. איבעיא דלא איפשטא.
ד. לר' מאיר אינו אוכל ולר' אליעזר אוכל.

א. לא שייך, כי ממ"נ מקודשת רק לאחד, או לראשון או לשני.
ב. שייך, וכגון שתחלה קדשה ראובן ונשתחררה ואח"כ קדשה שמעון ומתו שניהם.
ג. לרב חסדא שייך, ולרב פפא לא שייך.
ד. מה"ת לא שייך, אבל מדרבנן שייך.

א. בכולם לא קנסו בנו אחריו.
ב. בכולם קנסו בנו אחריו.
ג. בצורם אוזן הבכור קנסו, ובהשאר לא קנסו.
ד. במכוון מלאכתו במועד קנסו, ובהשאר לא קנסו.

א. ישרף.
ב. יגנז וי"א ישרף.
ג. קורין בו.
ד. י"א יגנז וי"א קורין בו משום ספק ספיקא.

א. י"א שלשה וי"א עשרה.
ב. רק כשהודר בפני רוב ישראל.
ג. י"א עשרה וי"א מאה.
ד. כשהודר בפני בי"ד אבל שלא בפני בי"ד לא.

א. כשעשה כן מחמת תיאבון ולא להכעיס.
ב. כשעשה כן רק פעם אחת א"נ כשיש חשש לקלקולא וכ"ש לקטלא.
ג. כשיש מספיק כסף בקופת הציבור.
ד. כשפודים את בניו גם הוא נפדה עמם.

א. צריך הרשאה, אבל היכא שדנים גם על הפירות לא צריך.
ב. לא צריך הרשאה אף על הקרקע.
ג. צריך הרשאה אף על הפירות.
ד. בנכסי מלוג לא צריך הרשאה אבל בנכסי צאן ברזל צריך.

שאלות על תוס'
א. דקיי"ל כמ"ד התראת ספק שמה התראה.
ב. דאזלינן בתר רוב ורוב אנשים אין שולחין גט ומבטלין א"נ דמוקמינן לה אחזקה דאשת איש.
ג. דאף שהגט בטל מכאן ולהבא מ"מ בשעת הזנות היתה עדיין אשת איש.
ד. דס"ל כמ"ד בטלו אינו מבוטל.

א. לרש"י לא נהג ולר"ת נהג.
ב. לא נהגו.
ג. נהגו.
ד. מן התורה לא נהג אבל מדרבנן נהג.

א. אינו נאמן.
ב. נאמן בשבועה.
ג. נאמן אפי' בלי שבועה.
ד. במלוה על פה נאמן במלוה בשטר אינו נאמן.

א. היכא שפשע.
ב. היכא דלא פשע, א"נ במקום דנהגו בשפחה מנהג הפקר א"נ במצוה דרבים.
ג. אומרים לו לאדם לעבור על מצוה קלה כדי שיזכה חבירו מלעבור על איסור חמור.
ד. באיסור דרבנן.

א. צריכה גט.
ב. אינה צריכה גט.
ג. מה"ת אינה צריכה גט אבל מדרבנן צריכה.
ד. במוציאה מחשש איילונית צריכה גט אבל בנמצאת ודאי איילונית אינה צריכה גט.