רבי יצחק אברבנאל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,044 בתים ,  9 בפברואר 2009
שורה 93: שורה 93:
==זבח פסח==
==זבח פסח==


נכתב בצרוף ל[[הגדה של פסח]] שנכתבה ב[[קושטא]] בשנת 1505. הוא מספר בחיבורו על כל "הגזרות והגרושין מה[[אדם הראשון|האדם הראשון]] עד לזמנו<ref name=A/>. הספר מציג את הלכות הפסח בתשובה למאה שאלות שהוא שאל. נאמן לשיטתו הוא קודם הציג את השאלות ואחר-כך הציג את התשובות.
נכתב בצרוף ל[[הגדה של פסח]] שנכתבה ב[[קושטא]] בשנת 1505. עיקורו הוא חיבור של מאה שאלות על ליל הבדר. הוא מדגיש את השאלה, כאשר לא תמיד הוא מציג את התשובה ומשאיר בידי הקורא לחפש אותה. כך למשל בשאלות הבאות:
 
# הקושיה הי"ג: למה חכמי ישראל סיפרו בימיאת מצרים כל הלילה. "מה הגיע אליהם לחסיר שינה מעיניהם ותנומה מעפעפיהם, והתורה ציוותה ושמחת החגיך. וזה עינוי נפש.
 
# למה קוראים את הלל למקוטעין - חלק לפי הסעודה וחלק לאחריה. הוא אומר:"ויותר היה ראוי שנגמור את ההלל בבת אחת, מבלי הפסקה כדרך קריאתו במועדי ה'"
# הקושיה האחרונה, אף היא ללא תשובה. "מה ראוי להכנסי בתוך פרקי הללפסוקי שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך.." בהצגת הקושיה, הוא מכם, הגעתי למאה קושיות !
 
 
הוא מספר בחיבורו על כל "הגזרות והגרושין מה[[אדם הראשון|האדם הראשון]] עד לזמנו<ref name=A/>. הספר מציג את הלכות הפסח בתשובה למאה שאלות שהוא שאל. נאמן לשיטתו הוא קודם הציג את השאלות ואחר-כך הציג את התשובות.


==ה"בלדה על אסתריקה ואברבנאל" ==
==ה"בלדה על אסתריקה ואברבנאל" ==
מבוקר
8,889

עריכות

תפריט ניווט