רבי משה בן נחמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (←‏בית הכנסת הרמב"ן: עדכון תבנית לתאריך עברי)
שורה 46: שורה 46:
== ספריו ==
== ספריו ==


* הרמב"ן כתב פירוש לתורה, שבו הוא דן בפירושי [[רש"י]] ו[[ראב"ע]] ולעיתים גם ב[[רמב"ם]]. בפירוש מוטמעים ערכים רבים באמונה ובמחשבת ישראל. לפעמים הרמב"ן מפרש דברים "על דרך האמת" - היינו ה[[קבלה]]. רעיונות מפורסמים של הרמב"ן על התורה הם לדוגמא: "מעשי אבות סימן לבנים".
* פיוש על התורה- בפירושו, דן הרמב"ן בפירושי [[רש"י]] ו[[ראב"ע]] ולעיתים גם ב[[רמב"ם]]. בפירוש מוטמעים ערכים רבים באמונה ובמחשבת ישראל. לפעמים הרמב"ן מפרש דברים "על דרך האמת" - היינו ה[[קבלה]]. רעיונות מפורסמים של הרמב"ן על התורה הם לדוגמא: "מעשי אבות סימן לבנים".
 
* חידושים על הש"ס.
* השגות על ספר המצוות ל[[רמב"ם]], שבו הוא משיג על מצוות שמנה הרמב"ם שלשיטתו לא היה צריך למנות, וכן מוסיף בסוף את ה"שכחות" - מצוות שלדעתו היה על הרמב"ם למנות ולא מנאם. בין השאר, בהשגותיו מציין כי גם בימינו תקפה מצוות [[ישוב ארץ ישראל]].  
* השגות על ספר המצוות ל[[רמב"ם]] בהן הוא משיג על מצוות שמנה הרמב"ם שלשיטתו לא היה צריך למנות, וכן מוסיף בסוף את ה"שכחות" - מצוות שלדעתו היה על הרמב"ם למנות ולא מנאן, בהן מצות [[ישוב ארץ ישראל]], איסור נשיאת [[חליצה|חלוצה]] ועוד.
 
* '''מלחמות ה''''- ספר שנכתב כתשובות להשגות [[רבינו זרחיה הלוי]]] בספר "[[המאור]]" על הלכות שכתב ה[[רי"ף]].
* חידושי הרמב"ן על הש"ס.
* סדרת "כתבי הרמב"ן" (יצאה לאור בשני כרכים בהוצאת [[מוסד הרב קוק]]:
 
** '''[[אמונה ובטחון(רמב"ן)|אמונה ובטחון]]
* ספר "מלחמות ה'", שנכתב כתשובה להשגות [[הרז"ה]] (רבינו זרחיה הלוי) בספרו "[[המאור]]" על הלכות שכתב רבינו ה[[רי"ף]].
** '''דרשות הרמב"ן'''
 
** פירוש ל[[ספר איוב]]
* דרשות הרמב"ן, פירוש לספר איוב, ספר הגאולה, ספר הויכוח, פירוש לספר היצירה, פירוש לשיר השירים, תורת האדם, האמונה והביטחון, מאמר על פנימיות התורה, מאמר תרי"ג מצוות, אגרות ושירים. נדפסו בשני כרכי "כתבי הרמב"ן" בהוצאת מוסד הרב קוק.
** '''ספר הגאולה'''
 
** '''ספר הויכוח'''
* אגרת הרמב"ן - אגרת קצרה ששלח הרמב"ן לבנו מ[[ארץ ישראל]] העוסקת בהדרכות במוסר. האגרת נתפרסמה מאוד, והיא מודפסת בתחילת סידורים רבים. [http://he.wikisource.org/wiki/%D7%90%D7%92%D7%A8%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%9E%D7%91%22%D7%9F קישור בויקיטקסט]
** פירוש ל[[ספר יצירה]]
** פירוש ל[[שיר השירים]]
** '''תורת האדם'''
** מאמר על פנימיות התורה  
** מאמר תרי"ג מצוות  
** אגרות ושירים. נדפסו בשני כרכי "כתבי הרמב"ן" בהוצאת מוסד הרב קוק.
* אגרת הרמב"ן - אגרת קצרה ששלח הרמב"ן לבנו מ[[ארץ ישראל]] העוסקת בהדרכות במוסר. האגרת התפרסמה מאוד, והיא מודפסת בתחילת סידורים וספרים רבים. [http://he.wikisource.org/wiki/%D7%90%D7%92%D7%A8%D7%AA_%D7%94%D7%A8%D7%9E%D7%91%22%D7%9F קישור בויקיטקסט]


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
15,330

עריכות

תפריט ניווט