האם מותר ללחוץ יד לנשיא ארה"ב?

שו"ת עם הרב שמואל אליהו, לאחר ביקורו של הנשיא ביידן בישראל

pixabay
שאלה:
הרבה פעמים גברים מושיטים לי יד ואני לוחצת אותה כדי שלא תהיה הלבנת פנים. אחרי שיובל דיין לא לחצה יד לנשיא ארה"ב והוא כיבד אותה, אני חושבת אולי הדרך שלה נכונה. מה דעתך?   
תשובת הרב שמואל אליהו:
את לא צריכה לחשוש מהתחושות של מי שמושיט לך יד. גבר לא צריך להפגע מאשה שלא לוחצת יד לגברים, ואשה לא צריכה להפגע מגבר שלא לוחץ יד לנשים. אנחנו לא פוגעים בהם, אנחנו שומרים על ההלכה שאומרת שצריך לשים גבולות בין אנשים כדי לשמור על הנאמנות והזוגיות, שאין לך דבר יקר יותר מהם בחיים. 
אין מי שלא יודע מהי שמירת נגיעה. בוודאי עכשיו אחרי שיובל דיין עמדה בניסיון והוכיחה שהערכים שלה הם מעל הכל. מעכשיו, אלפי נשים בעולם ואלפי גברים בעולם יבינו שאפשר לומר שלום בלי לנגוע ובלי ללחוץ יד ובלי לטפוח על שכם, להתחבק או להתנשק. הם יבינו שנאמנות וזוגיות הם מעל הכל. 
כעת אם מישהו מגיש לך יד, את יכולה לומר לו בחיוך "סליחה, בוודאי לא שמת לב\זכרת שאני דתיה ושומרת נגיעה". ולא תהיה בזה שום הלבנת פנים.
    
בשולי הדברים, אני קצת מתפלא על נשיא ארה"ב שיש לו עוזרת דתית או חרדית מארה"ב. הוא אמור לדעת שנשים דתיות שומרות נגיעה ולא לוחצת לו יד לגברים. או שהוא שכח או שהעוזרת הדתייה שלו התירה לעצמה ללחוץ לו יד. אם העוזרת שלו הייתה מכבדת קצת את האמונה הדתית שלה לא הייתה מתרחשת התקרית הזו.
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il