הרב הביא בפסק יישוב לסתירה בדברי הש"ך, האם עשו תקנת השוק בממרני, שיש חילוק האם הלוה רוצה להוציא מיד הקונה מהגזלן את הנייר עליו לשלם לו, לבין מקרה בו הלוקח תובע את הלוה שהלוה אינו חייב לפרוע לו. לפי זה לכאורה במקרה הנידון בעל החנות אינו חייב לכבד את התלושים אם דינם כגזולים כמו שהלוה לא חייב לפורעם. אך במסקנת הדברים הרב פסק:
א. תלושים נחשבים כשטר ממרני, ונוהגת בהם תקנת השוק. ב. ועל כן גם אם בעל החנות לא קיבל תשלום עבור התלושים, חייב הוא לכבדם.
בברכה,
הרב משה מאיר אבינר - חוקר במכון פסקים
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il
מתחברים לתורה
מתחברים להתראות אתר ישיבה בדפדפן, ומתחברים לתורה בכל זמן.