הילולת ר' יהודה בר אלעאי

העברנו כאן את מעמד הקפות והדלקה לכבוד הילולת התנא הקדוש רבי יהודה בר אלעאי זיע"א, צפו בשידור החוזר.

2 דק' קריאה
מגפת הקורונה לא עצרה את ההילולה השנתית של ר' יהודה בר אלעאי, בהובלת הרב שמואל אליהו, שהפעם בניגוד לשנים קודמות מתקיימת בשעה זו במתכונת מצומצמת ומשודרת כעת בשידור חי הציבור התבקש לשלוח שמות לתפילה
על אף המגבלות בעקבות נגיף הקורונה, משתתפים בשעה זו עשרות אנשים בהילולת ר' יהודה בר אלעאי בעין זיתים שליד העיר צפת. את ההילולה מוביל רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, כהמשך למסורת שאותה ייסד אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל לפני שנים רבות. יחד עם הרב אליהו משתתפים בהילולה, ששודרה בשידור ישיר כאן באתר, גם ראש ישיבת צפת הרב אייל יעקובוביץ', מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן והרב חיים בזק, אב בית דין צפת-טבריה.
עם תחילת ההילולה התקיים מעמד ההדלקה והתפילה המסורתית, ולאחר מכן התקיימה התוועדות עם הרב אייל יעקובוביץ וראש ישיבת תפוח הרב דוד אמיתי.



רב העיר צפת הרב שמואל אליהו בירך את המשתתפים ואת עם ישראל כולו ואמר: "חכמים אומרים שפניהם של התנאים כמו ר' יהודה בר אלעאי, ר' מאיר, הרשב"י שיום פטירתו יצויין בשבוע הבא בל"ג בעומר, ושאר תלמידי רבי עקיבא, היו פנים מאירות"
הרב אליהו הוסיף כי "אם נזכה לספוג לתוכנו את התורה והחכמה אז היא תתחיל להאיר גם בתוכנו ולהאיר על העולם כולו. בתחילה, אומרת הגמרא, התורה היא תורת ה' ואז כשהאדם זוכה להפנים אותה לתוכו היא עולה מדרגה והופכת לתורתו, כאשר הקב"ה בכבודו ובעצמו שוכן בתוכנו!"
הרב אייל יעקובוביץ', ממובילי ההתוועדות, מציין את חשיבות המעמד דווקא בימים אלו: "ציון שתי ההילולות בסמיכות: הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר והילולת רבי יהודה ברבי אלעאי בפסח שני, שקבורים במרחק לא גדול זה מזה, במירון ובעין זיתם, יש בכך תיקון למגפה שפשתה בתלמידי רבי עקיבא, שמתו בימים אלו על שלא נהגו כבוד זה בזה".
הרב יעקובוביץ' מוסיף כי "אמנם רבי יהודה ורבי שמעון היו ברי פלוגתא חריפים, אך למרות זאת שררו ביניהם אהבה ואחדות מופלאים. אולי בזכות כך אכן נעצרה בסופו של דבר המגפה. אנו נמצאים כאן הערב כשליחי ציבור של אלפי האנשים המגיעים בכל שנה ביום זה לציון ר' יהודה. ואני קורא לכולם להצטרף אלינו, כל אחד מביתו, לתפילה משותפת, והקפת ציון ר' יהודה בר אלעאי, זכותו תגן עלינו"
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il