הרבנית דנה סליי: "פגשתי מציאות של אהבת ישראל אדירה"

ראש מדרשת הרובע הרבנית דנה סליי משתפת בתחושות בעקבות ניחום האבלים בבית משפחת לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד

2 דק' קריאה
shutterstock
נכתב ביום שישי י"ט אייר
נתחיל מהסוף. 
אני כותבת בשליחותה של אפרת רז, שתקום מחר מהשבעה על נעם הי"ד שנפל לפני שבוע בג'נין. לאפרת יש בקשה להעביר. שנשיר השבת, כולנו ובכל מקום, את 'ידיד נפש' ואת 'י-ה אכסוף'. ושנתכוון חזק "משוך נעם יראתך, לעם מבקשי רצונך" ו"בהראות לה נעם זיווך", ותהיה השירה שלנו והיחד שלנו, לעילוי נשמתו של נעם.
ועכשיו ההתחלה- 
אתמול, בל"ג בעומר, פגשתי סוד. פגשתי רז.
הגעתי לשבעה אל אפרת האהובה, תלמידת המחזור הראשון של מדרשת הרובע, ושם - המוני אנשים, מאות מאות. מכל הקשת הישראלית. אבל כולה ממש. רובם לא פגשו את נעם רז מעולם, חלקם גם לא יודעים להסביר למה בעצם הם באו לקידה שבבנימין. אבל משהו נגע בהם.
הבית מלא בארגזים שהביאו חקלאים, באוכל מכל הסוגים, יישובים ששלחו פינוקי ל"ג בעומר לנוער, מושבים בנגב ששלחו עציצים, ואחרים שהעמיסו והביאו ציוד לשכלול כרם הזיתים שנטע נעם. והחבר'ה מהימ"מ שמתחזקים כל מה שצריך. ראינו את סוכת האבלים שהרימו, את הציוד חשמלי שהביאו ואוכל בלי סוף לכל המנחמים. 
כשיצאנו מבית משפחת רז, נכנסנו לבקר את השכנים, הרב גדי ויעל, שגם למדה במדרשה. השיש במטבח עמוס בכל טוב. אוכל, פרחים, שוקולדים, עציצים, ומכתבים מרגשים. 'זה מגיע מכל הארץ לכל אחד מבתי הישוב' הסבירו לנו. ישבנו אצלם רק שעה קלה, ובמהלכה דפקו בדלת 4 פעמים, 'באנו להיות אתכם ורק הבאנו משהו קטן'.. עם ישראל עולה על גדותיו, מחפש איך אפשר לתת. איך אפשר לסייע. איך אפשר לחבק.
נעם  היה אדם צנוע. לא ביישן אלא פנימי. כזה שיש לו עולם פנימי עמוק ומלא, ושקט מאד. הוא מיעט לדבר. איכשהו, השקט הזה, הצניעות, העומק, הצליחו לגעת ברבים כל כך. איך בעצם? סוד. 
הגעתי אל משפחת רז בל"ג בעומר. יום הסוד והנסתר. וגם היום שבו פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות. היום שחדלה המגיפה שפגעה באלו שלא נהגו כבוד זה בזה. היום שנתחדשה האהבה. 
הגעתי בל"ג בעומר ופגשתי סוד. פגשתי רז. 
פגשתי מציאות של אהבת ישראל אדירה. אהבה של ישראל את ישראל. מעבר לכל המחלוקות ואורחות החיים השונים. פגשתי מציאות שבה צניעות, אמונה, פנימיות ומסירות נפש אינסופית, יש בהם כח שמעורר מאות ואלפים.
פגשתי רז.   
אפרת מבקשת שנתפלל את ידיד נפש ואת י-ה אכסוף. שנמשוך יחד את "נעם יראתך על עם מבקשי רצונך", ותעלה שירתנו לפני כסא הכבוד. 
"אָז תִּתְחַזֵּק וְתִתְרַפֵּא וְהָיְתָה לָה שִׁמחַת עוֹלָם".
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il