שאל את הרב

קטגוריה משנית
שאלה
תודה רבה על התשובה. כמה שאלות נוספות, מציאותיות לגמרי: שאלה-א’: נגיד והשבת נכנסת ב-16:00. זה אומר שלמעשה חייבים לכוון את הפלטה שתידלק עוד לפני שבת (נגיד בערב שבת ב-15:45), ואז מותר בערב בשת ב-17:00 לשים עליה את המאכל (מבושל כל צורכו) ולהוריד את המאכל כעבור שעה ב-18:00 (הפלטה ממשיכה להיות דלוקה גם אחרי זה). האם מותר לנהוג כך לפי השיטה והמקורות שהיבאת? שאלה-ב’: נגיד והשבת נכנסת ב-16:00, אז אני מכוון (לפני שבת) את הלפטה מ-15:45 ועד 11:00 ביום שבת בבוקר. זאת אומרת ש ב-11:00 בשבת בבוקר הפלטה כבויה. ואז מה שיקרה הוא שבשבת בצהריים ב-15:45 היא תידלק שוב בגלל שכך זה היה מכוון לפני כניסת השבת. לפי המקורות של התשובה שענית, האם יש בעיה שהפלטה תידלק שוב בשבת בצהריים ב-15:45 במידה ולא שמים עליה שום מאכל בכלל ? תודה רבה מראש על כל התשובות וסליחה על הפילפול שיצא.
תשובה
בע"ה א) שאלה א: הדבר מותר כאשר מתקיימים שלשת התנאים הבאים ביחד: 1) המאכל מבושל כל צרכו. 2) המאכל מוצק ולא נוזלי. 3) לא מניחים אותו ישירות על הפלטה, אלא רק על צלחת הפוכה וכדומה היוצרת הפסק אוויר בין הפלטה למאכל. [אגב, אין מניעה שהפלטה תדלק רק בחמש בערב]. ב) שאלה ב: אין בעיה שהפלטה תדלק בשנית אחה"צ, ואפילו לשיטת החזון איש הדבר מותר משום שבאותה שעה לא ימצא עליה שום מאכל. בברכה, הרב עודד מילר
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il