- שבת ומועדים
- ספר דברים
61
שאלה
חז"ל דרשו שהאיסור על נישואי מואבי הוא רק על זכרים (כיוון שכתוב מואבי הכוונה למואבי ולא מואבית). מצד שני בספר מלכים א פס א כתוב "וְהַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה, אָהַב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת רַבּוֹת--וְאֶת-בַּת-פַּרְעֹה: מוֹאֲבִיּוֹת עַמֳּנִיּוֹת אֲדֹמִיֹּת, צֵדְנִיֹּת חִתִּיֹּת. מִן-הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר אָמַר-יְהוָה אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא-תָבֹאוּ בָהֶם וְהֵם לֹא-יָבֹאוּ בָכֶם, אָכֵן יַטּוּ אֶת-לְבַבְכֶם, אַחֲרֵי אֱלֹהֵיהֶם--בָּהֶם דָּבַק שְׁלֹמֹה, לְאַהֲבָה"
משתמע מהפסוקים שגם מואבית אסורה.
אשמח לתשובה למה נפסק שמואבית מותר למרות מה שרשום במלכים?
תשובה
שלום
כפי שציינת אין איסור להתחתן עם מואבית שהתגיירה (בניגוד למואבי) אך גם מואבית כל עוד לא התגיירה היא אסורה לכל יהודי. לגבי שלמה כתב הרמב"ם (הלכות איסורי ביאה פרק יג' הלכה טז) ששלמה המלך גייר את כל נשיו לפני שנשא אותן. אלא שהיות והדבר ידוע שלא התגיירו לשם שמיים, ולא על פי בית דין גיירום, לכן חשבן הכתוב כאילו הן גויות ובאיסורן עומדין. ועוד שהוכיח סופן על תחילתן שהן עבדו עבודה זרה שלהן ובנו להן במות.
יום טוב