- הלכה
- נגיף הקורונה
81
שאלה
להבנתי, כללי הקורונה נקבעים בשני שלבים במדינת ישראל:
יש ועדת מומחים שמייעצת וגם בה יש דיעות שונות, ודיוניה אינם מפורסמים בשלמות לציבור.
ואחרי ההמלצות, הקבינט, הממשלה והכנסת מחליטים לפי שיקולים כלכליים, חברתיים ותדמיתיים.
שיקולי הדת נמצאים בתחתית סדר העדיפויות.
הרבה ממתפללי בתי הכנסת שאינם ציוניים ממלכתיים מחליטים לבד וההקפדה בהם נמוכה. ואין אכיפה וקנסות. וגם לא שמעתי על התפרצות בעקבות זלזול זה. ובפרט לא שמעתי על פיקו"נ בעקבות הזלזול.
השאלה היא עד כמה צריך להתחשב בתקנות הממשלה הנוכחית ביחס לענייני יהדות, ובפרט שהן לא נאכפות.
לדוגמא: האם סביר שבהקפות שמחת תורה ישירו וירקדו עם מסכות כשבתי קפה, בריכות וחדרי כושר וקניונים עובדים כרגיל?
האם סביר לשגע ילדים והוריהם בבדיקות קורונה לכל שמחת בית השואבה , ולכל תפילה במניין גדול, כאשר בבתי הספר הבדיקות הן רק המלצה?
האם סביר שילדים יצטרכו בדיקות לאירועים דתיים כאשר בקניונים הם רשאים להכנס חופשי?
אשמח לדעת מה הרב מורה לישיבת רמת גן בנושאים אלו
תשובה
אם הממשלה מפלה לרעה את הדתיים על פני אזרחים אחרים זו גזענות פסולה.
אך אנו שומרי המצוות לא עוסקים בהשוואות אלא מקיימים מה שהתורה אומרת: וחי בהם.
אנו מהדרים במצוות בכלל וגם במצוה זו ואיננו מתחשבים באחרים המקלים ראש בבריאותם
י

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח

יום העצמאות ויום הזיכרון
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ח ניסן תשס"ד

גילוח בחג העצמאות
הרב אליעזר מלמד | כ"ה אדר ב' תשס"ה
