שאל את הרב

  • תורה, מחשבה ומוסר
  • שאלות פרטיות בסוגיות שונות
קטגוריה משנית
  • שבת ומועדים
  • ספר שמות
שאלה
שלום וברכה, במסכת סוטה דף לז מובאת מחלוקת לגבי מה קדם לקפיצת נחשון למים. האם העובדה שנחשון קפץ למים, אין בה משום פגם? שהרי הקב"ה לא הורה לבני ישראל לקפוץ למים או לעבור דרך הים? והעובדה שנחשון שם נפשו בכפו האם אין בה משום הכנסת עצמו למצב של סכנה? ויתרה מכך האם לקח בחשבון שאם חלילה לא תצלח ירידתו למים הרי שיביא לידי חילול שם שמים חלילה? ישר כח ותזכו למצוות
תשובה
לשואל שלום, שאלתך היפה שאל הגר"א נבנצל בספרו "שיחות לספר שמות" (פרשת בשלח), והסביר שנחשון קפץ לים לאחר שה' ציוה את משה לקרוע את הים (שמות יד, טז) ולאחר שהיתה הוראה אלקית מפורשת "דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ", ועם כל זה גילה במעשהו הנועז מסירות נפש ומידת ביטחון נפלאה, ועל כך תעיד העובדה שאף אחד אחר מלבדו לא העלה על דעתו לקפוץ למים בטרם שהים נבקע. בברכה נאמנה
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il