- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות בתנ"ך
193
שאלה
האם דוד היה צריך במרמה (למען הטוב) להתערב בשביל להחזיר את בת שבע או לא במרמה כשראה שהיא זיוגו כמו שכתוב עם עקש תתעקש ועם פתל תתפתל
או שאסור היה לו להתערב במאומה רק להמשיך בקדושה והדברים היו מסתדרים מאליהם..
מעצם השאלה אני מבין את התשובה
מעוניין להיות בטוח
תשובה
לא הבנתי לגמרי את השאלה.
לכתחילה, דוד לא היה צריך בכלל ליצור שום קשר עם בת שבע. אמנם חז"ל אומרים ש"כל האומר דוד חטא אינו אל טועה". וגם אם נאמר שהיה לדוד חטא אין הכוונה לחטא אשת איש כי "כל היוצא למלחמת בית דוד כותה גט כריתות לאשתו", כלומר, בת שבע לא הייתה אסורה לדוד.
הקב"ה מגלגל את הדברים בדרך כזו או אחרת אבל לולא מעשה דוד הוא לא היה מלמד דרכי תשובה.
כך, שאיננו יודעים מה יכול היה להיות אם דוד לא עשה את מה שעשה אולם אנחנו בטוחים שהקב"ה מגלגל את ענייני העולם.

למה נשים לא מוזכרות בתנך כמעט?
הרה"ג יעקב אריאל | י"ט אדר תשפ"ה

איפה כתוב בתנך על זיכוי הרבים?
הרב חיים שרייבר | י"ב תשרי תשפ"ד

דגש ב-כ מִי כָמֹכָה בָּאֵלִם ה - דגש בראש מילה
הרב פרופ' נריה גוטל | כ"ב שבט תשפ"ה

כמה מילים יש בתנ"ך ועוד....
רבנים שונים | כ"א אייר תשע"ח

כניסה לים או לבריכה בספירת העומר
הרב בנימין במברגר | ט"ז ניסן תשע"ב

כמה צריך לחכות בין חלב לבשר
הרב דניאל קירש | א אב תשפ"ב

שכחתי יעלה ויבוא בראש חודש
הרב בנימין במברגר | א תמוז תשס"ח

קנייה חדשה בספירת העומר
הרה"ג דוב ליאור | י"ב ניסן תשס"ב

חמץ בשמיני של פסח בחו"ל
הרב דוד חי הכהן | א אייר תשפ"ה

שם לבת לוריאה או אריאה
הרב יצחק בן יוסף | א אייר תשפ"ה

ביקור של בני משפחה בקבר לאחר ה 30
הרב יצחק בן יוסף | א אייר תשפ"ה
