246
שאלה
האם מותר ליהודי לילך לטיפול אנרגיה הוליסטית
לרפואה פרטי
תשובה
שלום
סליחה על העיכוב במתן התשובה.
אני מצטט סיכום של מאמר שנכתב בכתב העת "אסיא" (אסיא עה-עו, עמ' 50-64 (2005) מאת הרב שלמה אבינר), [אסיא הוא כתב עת תורני שעוססק בנושאי אתיקה רפואית יהודית ורפואה והלכה היוצא לאור על ידי מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי התורה]:
א. אין ברייקי, הילינג ושיטות מסטיות למחצה דומות, משום עבודה זרה וכישוף. ברור שצור מחצבתם הוא עבודה זרה וכישוף אך עתה הן שיטות של חול.
ב. לשיטות אלו אין תמיכה מדעית, לא תאורטית ולא נסיונית. מה שזוקפים לזכותן הצלחות, אינו מהוה הוכחה, כי הן אינן עולות על אחוזי המקרים של רפואה ספונטנית בלתי מוסברת או הצלחות של תרופות דמה במקרים פסיכוסומטיים. לכן דינן
כדרכי האמורי האסורים משום חוקות הגויים, אבל מותרים לצורך רפואי, מה שכולל רפואה מונעת.
ג. טוב לא להשתמש כלל בכל אלו, כי יתכן שהן אסורות לפי כמה שיטות של רבותינו הראשונים והאחרונים.
ד. דין שיטות אלו ככל רפואה משלימה, שאינן יכולים לבוא במקום רפואה מוסכמת ומקובלת על פי הזרם המדעי המרכזי, אלא רק כתוספת או במקרה שאין כאן בעיה רפואית חמורה אלא בעיה קטנה של שיפור איכות חיים.
ה. כמו כן, אם יבואו גדולי הדור ויורו אחרת, נקבל דבריהם בהכנעה.
יום טוב

לחגוג את יום העצמאות בספירת העומר
הרה"ג דוב ליאור | י אדר ב' תשע"א

האם מותר להסתפר ביום העצמאות?
כולל הלכה בית אל | י"ג אייר תשפ"ג

הנחת תפילין ביום העצמאות
הרב בנימין במברגר | ד אייר תשס"ח

דיני "חזקת בשרי"
הרב שמואל אריאל | ח אב תשע"ח

אימי הייתה כוהנת אבל השם שלה לא היה כהן, האם היא כוהנת?
הרב פרופ' נריה גוטל | ג אייר תשפ"ה

חרטה על ויתור חוב
הרב משה מאיר אבינר | ג אייר תשפ"ה

האם מותר להגיד את שם השם כחלק משיר?
הרב פרופ' נריה גוטל | ג אייר תשפ"ה
