1379
שאלה
מה מברכים על סמבוסק - בצק (כמו של לחם) אפוי בתנור וממולא בדברים לא מתוקים (גבינה, טונה, בשר וכדומה). האם יש לזה דין של פת הבאה בכיסנין או שמא מאחר והמילוי איננו מתוק יש לברך על כך המוציא?
ראיתי בספר הלכה (של חב"ד) שחילקו בין מילוי מתוק לשאינו מתוק. והאם יש הבדל בקרב העדות השונות?
תשובה
כפי שכתבת יש בכך מחלוקות בין הפוסקים. לפי דעת האשכנזים נראה יותר להכריע שיש לברך המוציא. לפי הספרדים אם מרגישים את הטעם של המילוי בבצק יש לברך עליו מזונות אם לא קובעים עליו סעודה.
1 תגובותב1 דיונים
א אביעד |ב' טבת תשפ"ג הערה לתשובה של כבוד הרב
מחילה אבל רשום בחזון עובדיה טו בשבת עמוד סז׳ סעיף ט׳ שבצק ממולא ונאפה בתנור מברכים עליו המוציא וברכת המזון, וזה שולחן ערוך מפורש (סימן קסח סעיף יז) לגבי פשטידא, לכן זה לא מדוייק להגיד שאם ניכר טעם המילוי אז מברכים מזונות, אלא רק *אם המילוי מתוק* אבל אם זה מלוח גם לספרדים זה המוציא וברכת המזון

גילוח בחג העצמאות
הרב אליעזר מלמד | כ"ה אדר ב' תשס"ה

גילוח בחג העצמאות
הרב אליעזר מלמד | כ"ה אדר ב' תשס"ה

לד' בעומר בשבת - מתי מותר לספרדים להסתפר והתגלח
הרב יצחק בן יוסף | ד אייר תשפ"א
