- תורה, מחשבה ומוסר
- דרכי לימוד
11310
שאלה
אחדשה"ט
כיצד יש ללמד קטעים העוסקים בעניינים שבצניעות המופיעים בתנ"ך, במשנה ובגמ’ לילדים צעירים (עוד קודם לגיל 10 ובר מצוה), כגון: דברי הכתוב "והאדם ידע את חוה אשתו" או המשנה בברכות בנוגע לקריאת שמע לחתן "עד שלא עשה מעשה", וכן לענין זב ונדה וכו’ וכו’, הרי אם רוצים להקיף את לימוד המשניות והתנ"ך כראוי צריך להקיף הכל ובהסבר נאות, ומאידך כיצד ניתן להסביר לילד בצורה מובנת, ומאידך עדינה?
אשמח לקבל תשובה בהקדם, היות והדבר נוגע לגבי.
תשובה
ההסבר צריך להיות כללי ולא לפרט. הילדים הקטנים מסתפקים בפרוש כללי. אם אינם שואלים מזה "ידע", לא צריך להסביר. ואם שואלים, אפשר לומר התחתנו. וכן במשנה. ולגבי ענייני הטומאה אפשר לומר אם יצאה הפרשה זה מטמא. לא להכנס לפרטים.

גילוח ותספורת ביום עצמאות שהוקדם
רבנים שונים | ב אייר תשפ"ה

תחנון ביום העצמאות
הרב חגי לרר | י"ד אייר תשע"ז

לחגוג את יום העצמאות בספירת העומר
הרה"ג דוב ליאור | י אדר ב' תשע"א

ספירת העומר ויום העצמאות
הרב ש. יוסף וייצן | כ אייר תשס"ט

חרטה על ויתור חוב
הרב משה מאיר אבינר | ג אייר תשפ"ה

שאלה בקשר למצוות ליווי אדם
הרב פרופ' נריה גוטל | ג אייר תשפ"ה

אימי הייתה כוהנת אבל השם שלה לא היה כהן, האם היא כוהנת?
הרב פרופ' נריה גוטל | ג אייר תשפ"ה
