שאל את הרב

קטגוריה משנית
שאלה
שלימות-הבית המשפחתי ושלומו הם מאבני-היסוד של אורח-החיים היהודי. איך צריך להתייחס לדיינים שלעת הגשת בקשה לשלום-בית על-ידי בן או בת זוג שנישואיהם (שניהם נשואים לראשונה) ’עלו על שרטון’, וכאשר כתגובה לבקשה לשלו"ב הוגשה תביעה לגירושין - הדיינים מודיעים מייד בתחילת-הדיון ובפירוש, שדי להם בכך שאחד מבני-הזוג, האישה או האיש, מסרבים להמשיך בחיי-הנישואין, ולכן ביה"ד לא יכפה שלו"ב אלא דווקא יחייב או יכפה מתן גט, על אף הצהרת-אהבתו של האיש לאשתו, או אהבתה של האישה לאישה. האם יש נפקא מינא אם אין לשני בני-הזוג שום תביעות-רכוש זה כלפי זו או זו כלפי זה, בניהם כבר בגירים ויצאו מן הבית ואין צורך בקביעת משמורת, והאישה מבוגרת מכדי ללדת שוב ילדים (אין חשש ממזרות בהשהיית-הגט), וגם שניהם מצהירים שלא נתנו עינם באחר או באחרת ? האם יש הבדל בין אם הבעל הוא המצהיר על אהבתו לאשתו, והיא המתעקשת על קבלת-גט, לבין מצב שבו האישה מסרבת לקבל גט כי היא מבקשת שלו"ב, ואילו האיש תובע ממנה להתגרש ?
תשובה
חז"ל קראו לדיינים "אלוקים" מכיוון שהם מורידים את רצון הבורא יתברך מן השמים אל הארץ. אשר על כן יש להתייחס אליהם בכבוד הראוי. אם אתה חושב שיש סיכוי ל"שלום בית " אנא פנה אליהם. אם הנך חושב שנעשה לך עוול, פנה לעורך דינך או לטוען הרבני בבקשה להתלונן אצל מנכ"ל בתי הדין הרבניים.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il