37
שאלה
הרב כתב שבזמן הגזירה לא היו מתגלחים בפרקי זמן קצרים כ"כ ולכן על מציאות כמו בימינו לא דיברו.
בתחילת הלכות חול המועד מובא שגם אדם שהתגלח לכבוד המועד אסור לו להתגלח שוב,
א. לכאורה ניתן להוכיח מכאן שגם בעבר היו אנשים שהתגלחו לפחות פעמיים בשבוע,
ב. המ"ב נתן טעם בדבר כדי שלא יראו את המתגלח ויחשבו שמותר להתגלח בכל מצב, וטעם זה שייך גם בדורנו.
אשמח להתייחסות הרב.
תודה רבה!
תשובה
כיום שיש מכונות גילוח ורגילים להוריד זקן בכל יום, וחז"ל אמרו שלא יתגלח בחול המועד כדי שיכנס לחג שהוא מסופר ומגולח - מה שייך שיגלח קודם.

הלל בברכה לספרדים
הרה"ג יעקב אריאל | ב ניסן תשס"ג

תחנון ביום העצמאות
הרב חגי לרר | י"ד אייר תשע"ז

האם אומרים הלל שלם ביום העצמאות או חצי הלל?
הרב דניאל קירש | א אייר תשפ"ב
