- פרשת שבוע ותנ"ך
- אחרי מות
120
רעיון זה של לימוד זכות מופיע גם בדברי ר' צדוק כהן מלובלין, ושם הוא מופיע בתור לימוד זכות שהאדם מלמד על עצמו (צדקת הצדיק, מ): "עיקר התשובה הוא עד שיאיר ה' עיניו שיהיו זדונות כזכויות, רצה לומר שיכיר ויבין שכל מה שחטא היה גם כן ברצון השם יתברך, ... ומאחר שהשם יתברך רצה כן הרי הכל זכויות וזוכה לכפרה גמורה שביום הכפורים שזה סוד השעיר לעזאזל...".
בימינו אין לנו שעיר המשתלח לכפר בו על עוונות ישראל, אך את העקרונות שלמדים אנו מדברי ספר עקידת יצחק וספר צדקת הצדיק יכולים וצריכים אנו לקיים גם בימינו. הן במערכת היחסים הציבורית הן במערכת היחסים הזוגית והן ביחס של האדם לעצמו. וכאשר אנו מתבוננים על עברם של אנשים אחרים או על עברנו שלנו, ואנו מוצאים פגמים, צריכים אנו ללמד זכות עליהם ועלינו שכך היה רצון ה', ומכאן ואילך צריכים אנו להשתפר ולקיים את רצון ה'.
האם הניסים שקרו במצרים יכולים לקרות גם היום?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
מהדורות החדשות במצרים שדיברו על ישראל
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
לאן המריבות בתוך עם ישראל מובילות אותנו?
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
איך מותר להכין קפה בשבת?
למה משווים את העצים לצדיקים?
מהי עיקרה של הגאולה?
התשובות לשאלות הגדולות שבחיים
מה המשמעות הנחת תפילין?

דיבור רע פועל לרעה ודיבור טוב פועל לטובה
שיחת מוצ"ש פרשות תזריע-מצורע תשפ"ה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו' אייר תשפ"ה

שבועות דף ג'
הרב אלי סטפנסקי | ו' אייר תשפ"ה

מידת הענוה חלק א'
פרק כ"ב
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו' אייר תשפ"ה
