- פרשת שבוע ותנ"ך
- אחרי מות
רעיון זה של לימוד זכות מופיע גם בדברי ר' צדוק כהן מלובלין, ושם הוא מופיע בתור לימוד זכות שהאדם מלמד על עצמו (צדקת הצדיק, מ): "עיקר התשובה הוא עד שיאיר ה' עיניו שיהיו זדונות כזכויות, רצה לומר שיכיר ויבין שכל מה שחטא היה גם כן ברצון השם יתברך, ... ומאחר שהשם יתברך רצה כן הרי הכל זכויות וזוכה לכפרה גמורה שביום הכפורים שזה סוד השעיר לעזאזל...".
בימינו אין לנו שעיר המשתלח לכפר בו על עוונות ישראל, אך את העקרונות שלמדים אנו מדברי ספר עקידת יצחק וספר צדקת הצדיק יכולים וצריכים אנו לקיים גם בימינו. הן במערכת היחסים הציבורית הן במערכת היחסים הזוגית והן ביחס של האדם לעצמו. וכאשר אנו מתבוננים על עברם של אנשים אחרים או על עברנו שלנו, ואנו מוצאים פגמים, צריכים אנו ללמד זכות עליהם ועלינו שכך היה רצון ה', ומכאן ואילך צריכים אנו להשתפר ולקיים את רצון ה'.
"וחי בהם"
הרב דוד דב לבנון | פרשת אחרי מות תשס"ג
מות נדב ואביהוא בראי המדרש
מדרש רבה על פרשת אחרי מות
הרב עידו יעקובי | ג' אייר תשס"ט
שילוח השעיר לעזאזל - יניקת כוחות הרע מהטוב
גליון 380
הרב אמציה ברקוביץ | ניסן תשע"ט
על מרכזיותה של ירושלים ועל צמחונות
הרב יוסף כרמל | איר תשע"ז
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
לקום מהתחתית של התחתית
איך נהנים כשעובדים קשה?
מהי המצווה "והלכת בדרכיו"?
פריחת הגאולה!
ראיית המבט השלם
קשה עליי פרידתכם
חידוש כוחות העולם
למה שמחים כבר משנכנס אדר?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?