בית המדרש

x
x
סינון על פי מדיה
סינון על פי אורך שיעור
9 שיעורים
    4 דק'
    שמיני

    מעשה נדב ואביהוא לעומת מעשה שמעון ולוי

    הנצי"ב מסביר שהמניעים למעשה שמעון ולוי בשכם היו שונים לעומת מעשה נדב ואביהוא ששם המניע היה זהה.

    הרב אביחי קצין | ד' אייר תשס"ט
    4 דק'
    אחרי מות

    "וכל אדם לא יהיה"

    מה פשר הציווי "וכל אדם לא יהיה באוהל מועד בבואו לכפר בקודש" ?

    הרב אביחי קצין | ב' אייר תשס"ט
    4 דק'
    אחרי מות

    בגדי לבן

    לפי הירושלמי לובש הכהן הגדול בגדי לבן כדי להידמות למלאכים, שהם משרתי מעלה הלובשים לבן. מדוע משמש הנימוק הזה דווקא ביו"כ ולא בכל ימות השנה?

    הרב אביחי קצין | ב' אייר תשס"ט
    4 דק'
    אחרי מות

    הסכנה שבהרגל

    מפרשת מקומו של הכהן ביוה"כ יכולים אנחנו ללמוד על הסכנה שבהרגל.

    הרב אביחי קצין | ב' אייר תשס"ט
    4 דק'
    אחרי מות

    "שני בני אהרון"

    מדוע התורה אומרת "שני בני אהרן" ואינה מזכירה אותם בשמותם? ומדוע התורה אומרת "בקרבתם" ולא "בהקריבם"?

    הרב אביחי קצין | ב' אייר תשס"ט
    5 דק'
    אחרי מות

    הכרה בטבע האנושי

    כיתד יתכן ש"אין אפוטרופוס לעריות"? האם אין לראות בכך ציווי המנוגד לטבע של האדם?

    הרב אביחי קצין | ח' ניסן תשס"ח
    5 דק'
    אחרי מות

    המקום בו אין שאלות

    הפסוק הראשון בפרשה פותח: "וידבר ה' אל משה אחרי מות שני בני אהרן..." אולם לא מופיע בפסוק מהו הדיבור, שכן הפסוק הבא מתחיל בתיאור: "ויאמר ה' אל משה..." מהו אם כן הדיבור בפסוק הראשון?

    הרב אביחי קצין | ח' ניסן תשס"ח
    4 דק'
    אחרי מות

    מצוות אהבת ה' ומצוות יראת ה'

    רש"י רואה בכותרת: "וידבר ה' אל משה אחרי מות שני בני אהרן" ביטוי לאזהרה שמתרה הקב"ה באהרן ובניו. מה היה לו קשה רש"י שגרם לו לפרש כך?

    הרב אביחי קצין | ח' ניסן תשס"ח
    4 דק'
    אחרי מות

    ציוויי הכלל וציוויי היחיד

    פרשת אחרי מות פותחת בדיבור "ידבר ה'...אחרי מות שני בני אהרן". התיאור של מותם של בני אהרן מופיע בפרשת שמיני. מדוע אם כן לא מופיע פרשת אחרי מות לאחר פרשת שמיני?!

    הרב אביחי קצין | ח' ניסן תשס"ח
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il