הידור מצווה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  25 בינואר 2010
מ
שורה 15: שורה 15:


==בדינים שונים==
==בדינים שונים==
'''הידור בנר חנוכה''' - חקרו האם הוא מדין הידור כללי ככל המצוות, או דין מיוחד בחנוכה, שכך תיקנו את מצוות נר חנוכה {{מקור|(משנת יעבץ או"ח עד-א ד"ה ונראה וד"ה בדעתי: מחלוקת תוס' ורמב"ם)}}.
'''ב[[נר חנוכה]]''' - חקרו האם הוא מדין הידור כללי ככל המצוות, או דין מיוחד בחנוכה, שכך תיקנו את מצוות נר חנוכה {{מקור|(משנת יעבץ או"ח עד-א ד"ה ונראה וד"ה בדעתי: מחלוקת תוס' ורמב"ם)}}.


'''סיפור יציאת מצריים''' - חקרו האם המצווה להרבות בסיפור היא מדין הידור מצווה, או שהיא חלק ממצוות סיפור יציאת מצריים עצמה (כמו מרבה בתרומה, שכל חלק מהתרומה הוא תרומה עצמה, ולא רק הידור) {{מקור|(ברכת אברהם פסחים קיח. סימן "מצוות סיפור" ג)}}.
'''[[סיפור יציאת מצרים]]''' - חקרו האם המצווה להרבות בסיפור היא מדין הידור מצווה, או שהיא חלק ממצוות סיפור יציאת מצריים עצמה (כמו מרבה בתרומה, שכל חלק מהתרומה הוא תרומה עצמה, ולא רק הידור) {{מקור|(ברכת אברהם פסחים קיח. סימן "מצוות סיפור" ג)}}.


'''לפנים משורת הדין''' - דינו כהידור מצווה, שצריך להוציא עליו רק עד שליש בדמיו {{מקור|(שדי חמד ח"ג ל-כט ד"ה וכתב, עמוד 282. והוסיף (שם בד"ה ואם) שמצוות לפנים משורת הדין היא מדאורייתא, עוד הביא (שם ד"ה לפנים) שנחלקו הפוסקים האם כופין על לפנים משורת הדין)}}.
'''[[לפנים משורת הדין]]''' - דינו כהידור מצווה, שצריך להוציא עליו רק עד שליש בדמיו {{מקור|(שדי חמד ח"ג ל-כט ד"ה וכתב, עמוד 282. והוסיף (שם בד"ה ואם) שמצוות לפנים משורת הדין היא מדאורייתא, עוד הביא (שם ד"ה לפנים) שנחלקו הפוסקים האם כופין על לפנים משורת הדין)}}.


==פרטי הדין==
==פרטי הדין==
supress
6,473

עריכות

תפריט ניווט