בואו נסתכל על המצב אחרת!

זאת ההזדמנות שלנו לנסות לחזור לאיזון ורוגע פנימיים, ופחות להיות מושפעים מהעולם שמבחוץ. דברים שכתב הרב שמואל מינקוב, איש חינוך ומאמן אישי בשיטת NLP.

2 דק' קריאה
חופשי
כמעט שכחנו שעברנו השבוע את פורים - חג ה"נהפוך הוא", ושאנחנו בערב פרשת פרשת "כי תשא" המספרת לנו על תרומת מחצית שקל ופרשת פרה אדומה שבאה לכפר על עם ישראל כולו.
 
בימים כאלו שכולם עסוקים בשמועות וחששות מהמצב, כאשר תלמידי בתי הספר נמצאים בבית, והתחושה הכללית היא כמעט של מעין "סגר" פנימי - זו ההזדמנות שלנו לנסות לחזור לאיזון ורוגע פנימיים, ופחות להיות מושפעים מהעולם שמבחוץ.
 
איך עושים את זה?
א. חיזוק באמונה. להאמין שום דבר לא קורה במקרה, בטח לא אירוע בסדר גודל עולמי. לא תמיד אנחנו מבינים הכל עכשיו, אבל עצם זה שאדם מאמין שיש כאן סיבה
לכל מה שקורה, זה עצמו יכול לתת לו רוגע, ביטחון ואופטימיות שיש כאן מנהיג עליון שמנהיג את עולמו ודואג להזכיר לעולם מי כאן באמת בעל הבית.

ב. אני רוצה ללמד אתכם כלי פשוט מעולם הנל"פ שיכול לעזור לנו להתמודד עם המצב: "מעגל הדאגה ומעגל
ההשפעה":
ישנם 2 מצבים בחיים שלנו: ישנם דברים שלא מדאיגים אותנו (למשל: מצב יער הגשם באמזונס...). ממילא אנחנו לא מתעסקים בהם...
לעומת זאת ישנם דברים שכן מדאיגים אותנו (מצב כלכלי, בריאותי וכד'). וכאן המצב מתחלק ל 2 סוגי אנשים: ישנם כאלו שדואגים - אבל הם לא יכולים לעשות שום דבר ביחס לזה חוץ מלדאוג...הם מסתובבים כל היום "דאוגים" ולחוצים, אבל בפועל לא עושים שום דבר כדי לפתור את המצב. האנשים האלו נמצאים ב"מעגל הדאגה", שכל עניינו רק לדאוג ולרוקן את האנרגיות שלנו...

לעומתם, ישנם אנשים שבמצב של דאגה הם שואלים את עצמם:"מה אני יכול לעשות עכשיו כדי לשפר - אפילו במשהו - את המצב?" ומיד אחרי זה הם יוצאים לפעולה ועשיה. האנשים האלו נמצאים ב"מעגל ההשפעה" שעניינו להשפיע - אפילו אם זה קצת - על המציאות.
ממילא ברור שהאנשים האלו נמצאים תמיד בהלך רוח של נקיטת יוזמה וחיפוש דברים לשיפור והתקדמות. הם לא מניחים למציאות להשפיע עליהם, אלא הם משפיעים על המציאות, וממילא הם מלאי אנרגיה של עשיה.
 
כל אחד מאיתנו יכול בכל רגע נתון להחליט ולבחור באיזה מעגל הוא נמצא: ב"מעגל הדאגה"  - שלא עושה כלום חוץ מאשר לדאוג, או ב"מעגל ההשפעה" ששואל את עצמו: מה אני יכול לעשות כדי לשפר את המצב: שלי ושל סביבתי? 

ולכן במצב הנוכחי:
שאלו את עצמכם: מהן הפעולות שאני יכול לעשות כדי לשפר - אפילו במשהו את המצב? 
או: מהן הפעולות שעלי לעשות על מנת להשפיע על כל האווירה האופטימית בבית שלי או בסביבתי: האם זה להתחזק בעצמי באמונה? לחייך יותר לבני הזוג והילדים? לפרגן יותר? להיות יצירתיים באיך להעסיק את הילדים? לשמוע פחות חדשות - ולשמוע יותר שירים שמחים? ועוד ועוד.
 
שאלו שאלות טובות, ותנו ללא מודע שלכם למצוא תשובות מצויינות !
 
כלל חשוב נוסף בעולם הנל"פ אומר: "במה שנתמקד יותר - ממנו נקבל יותר".ממילא: אם נתמקד בפחד ובחשש - הם יתגברו, לעומת זאת: אם נתמקד בעשיה,בשמחה ובחשיבה אופטימית - הם אלו שיתגברו.
הכל נמצא ממש בכוח המחשבה שלנו (מחשב"ה = אותיות: בשמח"ה).
 
נאחל לנו ולכל עם ישראל שבת שלום ומבורך בריאות, שמחה וראייה אופטימית!

לכתבה המלאה - קורונה במבט תורני
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il