- הלכה
- קריאת שמע וברכותיה
267
שאלה
מה המשמעות של הברכה ה"עקיפה" הזו - ברכת השם של כבודה של המלכות, מה העניין ב"שם" וב"כבוד", ומדוע לא לברך את המלכות באופן ישיר?
תשובה
זוהי ברכה על כך ששמו של הקב"ה, שהוא הגילוי של הקב"ה, יתגלה בצורה שלמה בכך שכולם יכירו את מלכותו של הקב"ה בעולם הזה לעד ולתמיד.
אומרים זאת בלחש משום שעדיין בזמן הזה אנו לא נמצאים במדרגה עליונה זו, שהרי רבים מבני אנוש שצריכים לקבל את עול מלכות ה' עליהם מתנכרים לזאת, אולם אומרים זאת בלחש כביטוי לכך שזו השאיפה הפנימית שלנו. ביום הכיפורים שאין יצר הרע שולט ואינו יכול להשטין אנו מעיזים לומר זאת בקול רם כמו שנאמר זאת לעתיד כשנזכה לראות בגילוי שמו בעולם ויהיה ה' אחד ושמו אחד.

קריאת שמע בזמן המגן אברהם לפני קריאת שמע בזמן הגר"א
הרב דניאל קירש | כ"א אב תשפ"ד
שאלות בהלכות קריאת שמע
הרב חגי לרר | כ"ה ניסן תש"פ
סמיכת גאולה לתפילה דוחה מצווה
הרב בנימין במברגר | ה כסלו תשפ"ד
