שאל את הרב

  • הלכה
  • קריאת שמע וברכותיה
קטגוריה משנית
שאלה
מה המשמעות של הברכה ה"עקיפה" הזו - ברכת השם של כבודה של המלכות, מה העניין ב"שם" וב"כבוד", ומדוע לא לברך את המלכות באופן ישיר?
תשובה
זוהי ברכה על כך ששמו של הקב"ה, שהוא הגילוי של הקב"ה, יתגלה בצורה שלמה בכך שכולם יכירו את מלכותו של הקב"ה בעולם הזה לעד ולתמיד. אומרים זאת בלחש משום שעדיין בזמן הזה אנו לא נמצאים במדרגה עליונה זו, שהרי רבים מבני אנוש שצריכים לקבל את עול מלכות ה' עליהם מתנכרים לזאת, אולם אומרים זאת בלחש כביטוי לכך שזו השאיפה הפנימית שלנו. ביום הכיפורים שאין יצר הרע שולט ואינו יכול להשטין אנו מעיזים לומר זאת בקול רם כמו שנאמר זאת לעתיד כשנזכה לראות בגילוי שמו בעולם ויהיה ה' אחד ושמו אחד.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il