- תורה, מחשבה ומוסר
- יסודות האמונה
523
שאלה
שלום לכת"ר!
בהמשך לתשובת הרב לשאלתי על הביטוח.
לגבי קופ"ח, יש את הביטוח שהמדינה מחייבת, האם מעבר לכך זו לא השתדלות יתירה? אם אני מבטח את האוטו שלי מכל הבחינות, את הדירה וכל דבר נוסף שיש לגביו חשש אני מבטח מכל הבחינות, היכן נכנס רבש"ע? אם הקב"ה יחליט שרכבי יהרס ואני בעזרת הביטוח מכסה את כל ההרס של הרכב וקונה את אותו רכב בדיוק, כביכול לא הצליח הקב"ה לגרום לי נזק. זה נראה כמו משחק, הרי אם הקב"ה רוצה לקחת ממני 15,000 ש"ח-הוא יקח אותם! אינני מנסה להקניט, באמת שאני לא מבין.
תשובה
איני מבין את הנחתך. אתה מניח שאתה יודע את כוונת הקב"ה. מנין לך שהקב"ה רוצה שתפסיד בתאונה אולי הוא רוצה שתפסיד פחות ותשלם ביטוח?
לדבריך, אל תלך לרופא כי אולי ה' רוצה שתחלה ותסבול, וכן אל תתפלל על רפואתך כי אוי ה' רוצה שתהיה חולה דווקא. ובדומה לך כבר שאל טורנוסרופוס את ר' עקיבא על מצות צדקה, אולי ה' רוצה שהעניים יסבלו דוקא? ראה בבבא בתרא יא, א.
בסיכום, הנחתך מוטעית. ה' רוצה שנפעיל את השכל הישר שלנו ונפעל לפיו. תמים תהיה עם ה' אלקיך.