- שבת ומועדים
- עירובין
6699
שאלה
בהנ"ו
בקשר לשאלה שנשאלה על טלטול הכיפה ברשה"ר, לענ"ד יש לציין שמדובר בכרמלית, ולא ברחוב מפולש שיש בו רוחב 16 אמה, או שמדובר ברחוב מפולש שיש בו 16 אמה אבל זה רק למאן דאמר שרשה"ר זה רק כאשר יש ששים ריבוא. כי למאן דאמר שיש היום רשה"ר דאורייתא, הרי שיש להניח את הכיפה [או למצוא אפשרות אחרת] ולא לטלטל ד’ אמות ברשה"ר גמורה שזה איסור דאורייתא כמבואר כשולחן ערוך סימן שמו סעיף ב.
תשובה
שלום
בילקוט יוסף, ממנו נשאלה השאלה, מדובר על רשות הרבים גמורה ולא על כרמלית!
גם טלטול ארבע אמות ברשות הרבים האסור מהתורה הוא רק אם היתה עקירה של החפץ, טלטול ארבע אמות והנחת החפץ. [שמו מ"ב יא; שמט מ"ב ט ועוד]
ולכן אם יניח את הכיפה ברשות הרבים עלול לבוא לידי איסור תורה כיון שהכיפה המונחת בכיס נחשבת מונחת במקומה [שמז מ"ב ב], הליכת האדם נחשבת עקירה ואם יניח את הכיפה ברשות הרבים או לחלופין יעצור במקומו יכנס בחשש איסור תורה. לעומת זאת אם ילך ברציפות ללא עצירה ברשות הרבים עד שיגיע לרשות היחיד אינו עובר באיסור תורה.

אבלות ביום העצמאות
הרה"ג יעקב אריאל | ה אייר תשס"ד

האם מותר להסתפר ביום העצמאות?
כולל הלכה בית אל | י"ג אייר תשפ"ג

תחנון ביום הזיכרון לחללי צה"ל
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ח אייר תשס"ז

הנחת תפילין ביום העצמאות
הרב בנימין במברגר | ד אייר תשס"ח

למה אמוראים הקפידו על כבודם?
הרה"ג יעקב אריאל | ב אייר תשפ"ה

גילוח ותספורת ביום עצמאות שהוקדם
רבנים שונים | ב אייר תשפ"ה

מנהגי אבלות ביום אזכרה על הורים
הרב יצחק בן יוסף | ב אייר תשפ"ה
