- שבת ומועדים
- הנוסע ממקום למקום
1136
שאלה
הר בכתב שלא להתחייב בפורים בכלל 'זה לא חלק'. מה הרב מתכוון:
אם מישהו רוצה בכל זאת לעשות את זה הוא נפטר מהחיוב של פורים?
אם מישהו כבר עשה את זה, האם הוא יכול לברך על המגילה ביום ט"ו?
תשובה
לא נכון לעשות את ככה, בכלל שאדם יעשה תחבולות להפקיע את עצמו מהמצווה?!
הוא נפטר מהמצוה, אבל לא נכון לעשות את זה.
קודם כל לפי הרא"ש הוא לא נפטר, כי הרא"ש סובר שמי שנמצא בירושלים ביום י"ד יתחייב לעשות את פורים בט"ו, גם הוא הוא יסע למקום אחר הוא יהיה חייב בפורים בט"ו אז.
אבל לפי רוב השיטות הוא נפטר מפורים. ודאי שזה לא נכון שאדם יכניס את עצמו למציאות שהוא יפטר ממצווה.
הוא לא יכול לברך על המגילה היות ויש ספק ואנחנו לא פוסקים כמו הרא"ש, לכן הוא יקרא אך לא יברך.

נסיעה ממקום למקום בפורים משולש
הרב יצחק בן יוסף | ט"ז אדר תשפ"א

חייל ירושלמי - קריאת מגילה
הרב יצחק בן יוסף | א אדר תשע"ז

נסיעה בפורים משולש
הרה"ג דוב ליאור | ט אדר א' תשס"ח

חיוב שמיעת מגילה וכל מיני חיובים של פורים
הרה"ג יעקב אריאל | י"ב אדר תשס"ט

ספירת העומר ויום העצמאות
הרב ש. יוסף וייצן | כ אייר תשס"ט

גילוח ותספורת ביום עצמאות שהוקדם
רבנים שונים | ב אייר תשפ"ה

האם אומרים הלל שלם ביום העצמאות או חצי הלל?
הרב דניאל קירש | א אייר תשפ"ב

לחגוג את יום העצמאות בספירת העומר
הרה"ג דוב ליאור | י אדר ב' תשע"א

האם מותר להגיד את שם השם כחלק משיר?
הרב פרופ' נריה גוטל | ג אייר תשפ"ה

שאלה בקשר למצוות ליווי אדם
הרב פרופ' נריה גוטל | ג אייר תשפ"ה

בירורים בפרשת בהעלותך
הרב חיים שרייבר | ג אייר תשפ"ה
