שאל את הרב

קטגוריה משנית
שאלה
לכבוד הרב אם אני לא מקפידה על לק קלוף, ואם לדייק לאמת אז אני פשוט מתעצלת להוריד וזה נשאר ככה קלוף שבועות על הציפורניים שלי. בעבר הייתי כן יותר מקפידה להוריד ולחדש רק שני מקרים שזה או הולכת לראיון עבודה או לדייט חדש בפעם הראשונה אבל היום אפילו על זה אני לא טורחת כי אין לי סבלנות אז בשבילי זה יחשב או לא יחשב חציצה? 1 לגבי נטילת ידים 2 לגבי טבילה במקווה אם יש דעות שונות בענין אשמח אם תוכל לכתוב בבקשה וגם עם ציון מקורות איפה אני יכולה לקרוא על זה יותר מקווה שזה לא טרחה תודה רבה ותבורך
תשובה
שלום חציצה שעל היד העשויה לנוי אינה נחשבת חציצה אף אם תהיה על רוב היד. (שו"ע או"ח סי' קס"א סע' ב' משנ"ב ס"ק י"ב). נטילת ידים - צבע מקולף או סדוק שהאישה אינה מקפידה עליו אינו חוצץ. (פניני הלכה, ברכות, פרק ב' הלכה י', פסקי תשובות סי' קס"א הערה 4). טבילה - לכתחילה יש להוריד את כל הצבע מן היד לפני הטבילה. אם אינה יכולה לנקות היטב את ידיה מן הצבע תצבע את כל הציפורניים באופן שלא יישאר מקום סדוק או מקולף. אישה שטבלה בצבע סדוק או מקולף – לא עלתה לה טבילה וצריכה לחזור ולטבול שוב ללא ברכה.(דרכי טהרה פרק ט"ז סע' ע"ב) בשו"ת קרן לדוד (סימן מה) העיר הערה חשובה שהכלל כל דבר שהוא לנוי אינו חוצץ אפילו יש בו ממש כגון הצבע שנוהגות הנשים לצבוע על ציפורני ידיהם שייך אך ורק בנשים שדרכן בכך, "אבל באנשים שאין עושין כן אלא אלו השחצנים ונראה פשוט דעבדי בזה איסורא דעוברין על לא ילבש גבר...יש בו גם משום חציצה". דבריו הובאו בילקוט יוסף (או"ח סימן קסא הערה ד') ובפסקי תשובות (סי' קס"א הערה 4). נוסיף נקודה למחשבה – האם ראוי אף לאישה לשים לק וכדו' על הידיים. כדאי לענות על מספר שאלות כדי שמעשה יעשה מתוך שיקול דעת ומחשב ולא מתוך הליכה אחרי הזרם וכדו'. מהי המטרה שאת רוצה "להרויח" / להשיג באיפור זה? לאיזו קבוצות בחברה את רוצה להשתייך? האם את חושבת שדוקא על ידי מעשה זה תשיגי את "הרווח" בו את חפצה? יום טוב
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il