לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
הרב מרדכי אליהו זצ"ל
1620
מקרה חמור אחר הגיע לפני, אף הוא בבני זוג שאינם שומרי תורה ומצוות, אשר האשה לא שמרה אמונים לבעלה, ובידיעתו, קיימה קשר אסור. הבעל כעס עליה, ומתוך כך היא פנתה אלי בבקשת סיוע. מבחינה הלכתית אסורה האשה לבעלה, ובודאי שייעוץ זוגי יגרום להם לעבור עבירה. שוב פניתי למו"ר הרב זצ"ל והוא הנחה אותי לשלוח את האשה לבית הדין. שם, כך אמר לי, "יצעקו עליה הדיינים ויאמרו לה שהיא אינה דוברת אמת, מפני שעיניה נתנה באחר, לכן היא מספרת שלא שמרה אמונים לבעלה". ולי אמר, להמשיך ולנסות לעשות ביניהם שלום בית.
ועוד זכורני, שעסקתי במקרה בו היו פערים גדולים בין הבעל לאשתו, ונראה היה לי שאולי מוטב לייעץ להם להיפרד. הרב זצ"ל הנחה אותי ואמר, שכל עוד יש סיכוי קל להחזירם לחיים משותפים חובתי לעשות כל מאמץ בכיוון זה, ולא להביא לפירוק משפחה.
הדרכות אלה כוללות תובנות חיים אמיתיים, הנובעים מתוך התורה. הגם שחלקם נראים כאילו סותרים את התורה, כאן מתגלה כוחו של תלמיד חכם גדול, הרואה בהיקף רחב את דברי התורה, את דברי חכמים, ואת החיבור הנכון של התורה לחיי המעשה.
יסודות אלה משמשים כנר לרגלי במשך שנים ארוכות.
אשרינו שזכינו למאור כזה בדורנו, וחבל על דאבדין.
איך נראית נקמה יהודית?
איך מתחברים לקב"ה דרך התורה?
מהי עיקרה של הגאולה?
למה משווים את העצים לצדיקים?
האם מותר לפנות למקובלים?
מסירות או התמסרות?
אם יש הבטחה, למה יעקב ירא?
דיני קדימה בברכות
איך לומדים גמרא?
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
איך עושים קידוש?

ברכות השחר - עדות המזרח
הסידור המהיר | תשרי תשע"ז

לתוקף קדושתו של יום עצמאותנו
בהוצאת "בית הרב" גליון מס' 127
רבנים שונים | אייר תש"ע

איך נכון לציין את יום הזיכרון לחללי צה"ל?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ב' אייר תשפ"א
