24 שיעורים

כיצד ולשם מה נזכור את גוש קטיף?
שלוש שנים לגירוש. מבחינה היסטורית זו תקופה זניחה, אך למי שמצוי בלב המאורעות זה פרק זמן משמעותי. לילדי הגוש הצעירים, הזמן שחלף מעמעם את הזיכרונות מהבית והדיונות. ולמבוגרים, זהו העיתוי לעבור מההתמקדות בתחושה הטבעית שחובה 'לזכור', לעיסוק בשאלה - כיצד ולשם מה? האם העיקר הוא זיכרון העבר או שמא עלינו להפוך את הזיכרון לכוח שיפעל ויחיה מחדש את הגוש?
רבנים שונים | תמוז תשס"ח

"וביקשו את ה' אלקיהם ואת דוד מלכם"
ההבנה וההבחנה במצב המדויק של המציאות, גם אם יש בה צדדים רעים וחשוכים, היא הדרך לעלות על דרך התיקון והגאולה, הרב מיכאל פירר על השכחה שאחזה בנו לייסוד מציאות שלמה וקדושה יותר.
הרב מיכאל פירר | אב תשס"ז

בעמונה-באמונה ננצח
אנחנו נשרת במסירות נפש בצה"ל במלחמותיו נגד אויבי ישראל על פי צו התורה. וכמו כן לא נסטה בשום אופן מקוצו של יו"ד בשמירת שאר מצוות התורה, ונעמוד על זכותנו וחובתנו אלו בשלמות.
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | יט שבט תשס"ח

כיצד יזקוף הציבור הדתי את קומתו?
שנה אחרי ששם היישוב עמונה הפך לסמל לעמידה נחושה על זכותנו על ארץ ישראל מן הצד האחד ולאלימות משטרתית מן הצד השני מוקדשת הפינה לבירור כיצד ניתן לזקוף את קומתנו בעקבות עמונה.
רבנים שונים | טבת תשס"ז

גזירה שישתכח מן הלב?!
מהן הדרכים בין הציבור המאמין למדינת ישראל? איך עושים מהפכה במשפחה? על סדרי עדיפויות, על הטוב הכללי ועל הצורך בהתכנסות.
הרב אליקים לבנון | אב תשס"ו

האהבה והאמונה
מיהו המקצוען הגדול ביותר באהבת ישראל? מה בין משפט שלמה לימינו? על אהבה , על פיתוי ועל "כמוך".
הרב נתנאל יוסיפון | אב תשס"ו

הלכות מאבק
מה ההשלכות החינוכיות שנוצרו מתוך הגירוש והמאבק? כיצד נערך למניעת נזקים עתידיים? סקירה מעמדה של מחנך הנמצא בשטח.
הרב יעקב אידלס | אב תשס"ו

לבירור דרכנו
חלק ב'
היחס לחיילים המגרשים; כוונת הרצי"ה - "על יו"ש תהיה מלחמה"; אהבה ואמונה; מה עם עמ"י? החשש למלחמת אחים; המצב כניסיון של שמירה על אהבה; התפילה לשלום המדינה - מה יהיה? סירוב פקודה במעגלים החיצוניים.
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | טז' סיוון תשס"ו

לבירור דרכנו
חלק א'
אחרי חורבן גוש קטיף והמאבק בעמונה, מהי הדרך הטובה ביותר לנצח במאבק? עד כמה ניתן באמת לשנות בפועל? האם המתנחלים בלתי מוסריים? האם יש במאבק מימד של חילול ה'? לשים סרט שחור על הדגל? איך קורה שיש פערים גדולים כל כך בדעות של תלמידי הרצי"ה?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ו ניסן תשס"ו

בניין הארץ בשליחות ה'
ההכרה בכך שאנו שליחי ה' בבניין הארץ והאומה רק היא תשאיר את האדם נאמן לעקרונותיו; הפתרון לבעיית האוכלוסייה הערבית השוהה בארץ הקודש.
הרב דוד דודקביץ' | ב' אב תשס"ו

בכח גדול וביד חזקה
השוקת השבורה בפניה אנו ניצבים כיום, אין בה משום הפתעה. אין זו סיטואציה של בריון זה או אחר אשר קם והשתלט על המדינה. השבר הוא ערכי, פרי הבאושים של אנשי "רוח" ותקשורת ששקדו שנים רבות, על קידום תרבות זו, "תרבות אנשים חטאים"; אם כן על מה אנו נאבקים?
הרב אריאל פרג'ון | שבט תשס"ו

הנהגה ברורה בגבורה
מתוך כנס הושענא רבה התשס"ו
מתוך כנס הושענא רבה התשס"ו
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | סוכות התשס"ו

בואו חשבון
ואנחנו קמנו ונתעודד; כיצד הגענו למצב של שיגעון כזה? מיהו האשם העיקרי בכך? בחינת הציבורים השונים בעם; האם טעינו? דרך התיקון השלמה; איחוד הלבבות בכל מחיר.
הרב דוד חי הכהן | תשס"ה

מנהיגות - כיצד?
משבר ההנהגה; הצורך בהעמדת חזון; המבנה הראוי להנהגה.
הרב אליקים לבנון | תשס"ה

"וילך אל נפשו" - הגדרה עצמית חדשה
כיצד נוכל ליישם את חזונו של הרב קוק אודות "דגל ירושלים"?; בניית אלטרנטיבה; מקומה של התנועה הציונית על מפת ההיסטוריה (על-פי אגרות הראי"ה); הצבת העקרונות ודרכי הפעולה למימוש החזון; התוואת דרך חדשה מול "המזרחי" המתרפס בפני הציונות החילונית; בכוחנו להניף את "דגל ירושלים".
הרב אברהם וסרמן | תשס"ה

מי הכשיל את המאבק?
המשבר שאנו עוברים חייב להוביל אותנו לבירורים יסודיים, שמתוכם נוכל לצמוח למרחב.
הרב אליעזר מלמד | תשרי תשס"ו

לקראת השנה החדשה
כדי למנוע משברים נוספים עלינו לערוך חשבון נפש; כישלון המאמצים לתקן את מערכות המדינה מבפנים; לבקר את האליטות המנוכרות לערכי היהדות והאומה; להקים אלטרנטיבה של מערכות חיים מבוססות על שילוב קודש וחול; התעצמות פנימית מתוך חירות מהשתעבדות לסביבה החיצונית.
הרב אליעזר מלמד | תשס"ו

סרוב פקודה ודרך ההשפעה
מתוך כנס התחזקות והתחדשות אלול תשס"ה
מתוך כנס התחזקות והתחדשות אלול תשס"ה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ח אלול התשס"ה

מגמת הגירוש
מתוך כנס התחזקות והתחדשות אלול תשס"ה
שלום בית או דבר ה'; תוצאות "ההתחברות"; הפקת לקחים; לוקחים את ההנהגה לידים.
הרב אליקים לבנון | י"ח אלול התשס"ה
