שאל את הרב

קטגוריה משנית
שאלה
שלום הרב, הנני רואה את עצמי כתלמיד של הרב ואני מחובר מאוד לחסידות ברסלב. האם אני יכול לכתחילה לסמוך על הגדולים הנזכרים בשאלה הקודמת ועל עוד גדולים אחרים ולומר את הנוסח המקובל בחסידות ברסלב: "הֲרֵינִי מְקַשֵׁר עַצְמִי בַּאֲמִירַת הָעֲשָׂרָה מִזְמוֹרִים אֵלּוּ לְכָל הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּיִּים שֶׁבְּדוֹרֵנוּ. וּלְכָל הַצַּדִּיקִים הָאֲמִתִּים שׁוֹכְנֵי עָפָר. קְדוֹשִׁים אָשֵׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה. וּבִפְרָט לְרַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם נַחַל נוֹבֵעַ מְקוֹר חָכְמָה רַבֵּנוּ נַחְמָן בֶּן פֵיגֶא. זְכוּתָם יָגֵן עָלֵינוּ וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל אָמֵן."? תודה מראש.
תשובה
נלע"ד שעיקר כוונת נפש החיים להזהיר מכוונת דבקות בנפש צדיק על מנת שעל ידו תתקבל התפילה, אבל אם הכוונה לכוון שהתפילה תהיה על פי הבנת הגדולים אנשי כנה"ג שחיברו אותה והיו בעלי רוח הקודש, וכן גדולי הצדיקים בכל הדורות, כי אנחנו עצמנו בקושי מבינים משהו של משהו ואיננו יודעים איך לכוון כראוי, אבל החשש הוא שיש יהודים פשוטים שמבקשים מהצדיק שיתפלל בעבורם ובזה יש סכנה על גבול עבודה זרה, ולכן ראוי לומר שאנו מתפללים על דעת הצדיקים שהיו ועל דעת אלו שבימינו ואנו מצרפים את תפילתנו לתפילתם שביחד יפעלו למען כלל ישראל. אבל לא כדאי למנוע מחסידי ברסלב שדבקים מאוד ברבם ועלולים להתרגז ולהגיע לשנאה חלילה.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il