שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • גוים והיחס אליהם
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
הכוונה היא שנכון שכל גוי יכול להתגייר, אבל לא יהיה לו את הרצון הזה להתגייר , לא בגלל שום דבר שעשה, אלא נטו כי הוא גוי שלא היה במעמד הר סיני. כלומר שהגם שהוא יכול להתגייר , הוא לא יעשה זאת, כי לא יהיה לו אף דחף כזה, וחוסר הדחף הזה לא יהיה תלוי בו . זאת אומרת שלגוי אין באצת בחירה חופשית בעניין הנ"ל. כלומר, למרות שאולי מבחינת העולם זה לא גזענות כי הם לא כולם אצלם מאמינים בתורתנו, אנחנו יודעים שהם לא יכולים להתגייר, פשוט כי אין להם את הדחף הזה - שלא נתון בשליטתם, כלומר- אין בחירה חופשית. וזוהי השאלה, לפי זה - לא יוכל באמת להיווצר מצב כזה שכל העולם יתגייר (אלא אם לכל העולם יש ניצוץ, דבר שכנראה לא יוכל לקרות בכל הדורות, כי אז זה לא היה מוזכר הקטע עם הניצוץ ) אז מה אנחנו נענה? תודה
תשובה
שלום לך, זה נכון שיש הבדלים בין בני אדם. לחלק נטייה אחת ולאחרים נטייה אחרת, לחלק, על פי כשרונם מתאימה עבודה אחת, ולחלק על פי כשרונם מתאימה עבודה אחרת. לחלק יש רצון לשקוד כל היום על התורה, וחלק יש כשרון לתרום לעם ישראל דווקא בחיי המעשה. וזה לא הופך את העולם או התורה לגזענית. הקב"ה ברא עולם מגוון. וטוב שכך. טוב שלא כולם אותו דבר. וכך גם ביחס לגיור. באמת אין צורך שכל העולם יתגייר. וזה שיש הבדלים בין בני אדם, לא הופך את התורה לגזענית. כמו שיש הבדלים בין גברים ונשים, ובין כהנים ולווים לבין ישראלים, ובין מי שנולד בחלק אחד של העולם, למי שנלד בחלק אחר ועוד. אדרבא, העולם נבנה דווקה מכך שיש גיוון. ומטרתה של התורה אינה שכולם יהיו אותו דבר, אלא שכל אחד יעבוד את ה' מן המקום המיוחד שהקב"ה שם אותו שם. ולעתיד לבוא גם הגויים יעבדו את ה' לפי מדרגתם ולפי מה שמתאים להם. ומי שלא חש צורך להצטרף אל העם היהודי, לא חייב לעשות זאת. וזה בסדר, שהוא יעבוד ה' כמו שאר האומות. בברכה אוריאל טויטו
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il