שאל את הרב

קטגוריה משנית
שאלה
שלום לרב האם אפשר להסביר ככה? רבי חנן מתכוון לומר מה שנאמר חטה בא ללמדנו שיעור טומאה בדיני נגעי בתים ששנינו במשנה [לפי רש"י מתכוון התנא לומר מי שנכנס לבית שיש בו נגע צרעת ובגדיו מונחים על כתפיו שלא בדרך מלבוש הוא והן טמאין מיד כדין הבא אל הבית שנטמא מיד אך אם היה לבוש בגדיו כדרכם וסנדליו ברגליו כדרך לבישתם וטבעותיו באצבעותיו כדרך ענידתם הוא טמא מיד כדין הבא אל הבית והן טהורין עד שישהא בבית בכדי אכילת פרס ] [ולפי רש"י רבי חנן מתכוון לומר שמשערים זמן אכילה זו של אכילת פרס באכילת חצי כיכר פת חטין הנאכלת מהר ולא בפת שעורין שנאכלת לאט ומשערים כשהוא אוכל בדרך הסבה שאינו פונה לצדדים וטעמו של רבי חנן משום שבדרך זו הפת נאכלת מהר ומשערים באכילה עם לפתן וטעמו של רבי חנן משום שעל ידי כך הפת נאכלת יותר מהר] ומתכוון רבי חנן לומר שמה שנאמר שעורה בא ללמדנו שיעור טומאה בדין טומאת עצם מן המת ששנינו במשנה עצם מן המת שגודלו כשעורה אדם שנגע בו נטמא וכן אדם שנשא את העצם נטמא {ואף שלא נגע בו } אולם אם נכנס אדם לבית שיש בו עצם מן המת בשיעור שעורה אינו נטמא בטומאת אוהל [ולפי רש"י טעמו של התנא שדין זה נוהג רק באהל ולא בשאר משום שכך היא הלכה למשה מסיני רק באהל ]
תשובה
שלום אכן הסברת נכון את הגמרא. כל הכבוד! יום טוב
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il