- שבת ומועדים
- תפילות יום שבת
622
שאלה
בקשר למה שהרב כתב שבוע שעבר ב"רביבים" שעומדים בתפילה לשלום המדינה משום כבוד הממלכתיות הישראלית. אני מסכים עם הרב ותמיד עמדתי בעת התפילה עד שחשבתי שזה קצת מוזר במה שראיתי ברוב מקומות שכולם יושבים באמירת יקום פרקן כשמברכים את כל הרבנים ולראשי ישיבות ולכל תלמידיהם, ובעת אמירת "מי שברך... הוא יברך את כל הקהל הקדוש הזה". אם אין לנו כבוד לתורה אז למה יש לנו כבוד למדינת ישראל או לכל מלכי גויים. אם לא נותנים כבוד לקהל הקדוש הזה שבאים להתפלל ועוסקים במצוות אז למה לתת כבוד לממשלת חילונים, האם הם יותר חשובים? אם אין לנו תורה אז אין צורך במדינה. נראה לי שקודם צריך להחשיב את כבוד התורה ואז ייצא מזה לכבד גם את המדינה ששולטת בנו?
תשובה
את התורה מכבדים בכך שקמים בכל עת שפותחים את שנושאים את הספר ואף מחמירים לעמוד בעת שפותחים את הארון. ואת תלמידי חכמים מכבדים במה שקמים לכבודם בעת בעת שהם נכנסים ויוצאים. ובזה מבטאים יותר כבוד, ולכן אל לך לחוש שמא רק את הממלכתיות הישראלית מכבדים ואילו את התורה אין ח"ו מכבדים.

האם אומרים הלל שלם ביום העצמאות או חצי הלל?
הרב דניאל קירש | א אייר תשפ"ב

תחנון ביום העצמאות
הרב חגי לרר | י"ד אייר תשע"ז

הלל ביום העצמאות וביום ירושלים
הרה"ג דוב ליאור | כ"ד אדר ב' תשע"א

יעלה ויבוא ביום העצמאות
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ט ניסן תשס"ט

למה אמוראים הקפידו על כבודם?
הרה"ג יעקב אריאל | ב אייר תשפ"ה

גילוח ותספורת ביום עצמאות שהוקדם
רבנים שונים | ב אייר תשפ"ה

למה אם לא עונים הברכות לבטלה בחזרת הש"ץ
הרב חיים שרייבר | ב אייר תשפ"ה
