לימוד השיעור מוקדש להצלחת
עם ישראל
ונחזור לחברון: אילולא הטבח שעשו ערביי חברון ביישוב היהודי, לפני שישים וחמש שנים, היתה פורחת בחברון קהילה יהודית גדולה והיא היתה לעיר ואם בישראל. לאחר מלחמת ששת-הימים וכיבוש העיר חברון, נוצרה האפשרות לתקן את העוול הנורא ולחדש את היישוב היהודי בחברון, וערביי חברון, אשר מעולם לא הביעו חרטה על הטבח שעשו אז ולא גינו אותו, - לא המתונים שבהם וכל שכן לא האחרים, - המשיכו בשלהם, וכאשר הוקם היישוב היהודי בחברון, הם החלו להתנכל לו, לרצוח, לפצוע, להציק ולהתפרע.
מחדשי היישוב היהודי בחברון עומדים שנים רבות בלחץ של עויינות ערבית, וממשיכים להכות שורשים, מתוך תחושה של שליחות עליונה, מתוך תחושה של מחוייבות לאבות האומה, שחיו בעיר האבות ובית-חייהם במערת-המכפלה. אנשי חברון, ותל-רומידה, הם היום חלוצי החלוצים של האומה. אין מה לדבר על הגליית התושבים ועל החרבת היישוב היהודי בחברון. היֹה לא תהיה! אנשי חברון יצוקים מחומר מיוחד, שאי-אפשר לפגוע בו. כל הנסיונות יתנפצו אל מול חומת הפלדה החזקה של חלוצי חברון וכל אוהדיהם הרבים, אלה שיודעים את ערכה של מערת-המכפלה, של עיר האבות, ואלה שמתרפקים באהבה על קבריהם ועל זכרונם ושמתפללים בכל יום ומזכירים חסדי אבות.
עצוב לשמוע, שישנם יהודים, שרוצים לעקור את היישוב היהודי בחברון. מצד שני, טוב שמושמעת הצעה כזאת מפי השמאל והערבים, כדי שיווכחו הכל, שאין אפשרות להפריד בין עם ישראל לארץ חמדתו, בין עם ישראל לערי מולדתו, בין עם ישראל לעיר האבות חברון, תיבנה ותיכונן במהרה בימינו אמן.
למה יש כל כך הרבה מצוות?
מה המשמעות הנחת תפילין?
מהדורות החדשות במצרים שדיברו על ישראל
מהי המצווה "והלכת בדרכיו"?
הלכות שטיפת כלים בשבת
איך נראית נקמה יהודית?
חידוש כוחות העולם
ראיית המבט השלם
איך לקשור את הסכך?
פיתרון יוסף לחלומו של פרעה
איך עושים קידוש?